Огляди Авто 15.03.2023 о 10:00 comment views icon

Тест-драйв Volvo XC40: відчуття захисту – як за стіною!

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/07/Roman-Melnychenko-96x96.jpg

Роман Мельниченко

Автор статей, тест-драйвів та оглядів

Тест-драйв Volvo XC40: відчуття захисту – як за стіною!

 

Перед нами такий знайомий та водночас не знайомий кросовер Volvo XC40. В нас вже виходило кілька детальних матеріалів про це авто, але завжди траплялись «не народні» версії: спочатку PHEV-гібрид, потім електромобіль. А де ж звичний дизель або бензин? Нарешті до нас потрапила бензинова версія Volvo XC40 з двигуном В4. Саме про неї я й розповім детально у форматі «5 питань та відповідей».

Чи є різниця між різними версіями Volvo XC40?

Якщо порівнювати цей бензиновий автомобіль з гібридом Volvo XC40 Twin Engine, то різниця полягає лише у логотипах-позначеннях на кузові моделі. А ще тут лише один люк – для кришки паливного бака. В іншому загальний дизайн автомобіля незмінний. І це чудово. Перед нами такий собі «міцний бокс» на колесах, де панує лаконічність та рівні лінії.

Однак кілька яскравих дизайнерських рішень все ж знайшлось: підвіконня круто підіймається догори, фари розділені Т-подібною смужкою, ліхтарі підкреслюють задні крила. Водночас зверніть увагу на чорний захисний пластик у нижній частині кузова – не забули про практичність!

Дизайн моделі Volvo XC40 загалом не змінювався, починаючи з концепту та продовжуючи першими втіленнями серійної моделі. Цікаво, що на початку 2022 року автомобіль оновився по дизайну: з’явились фари та передній бампер у стилі моделі Volvo C40. Ми це проґавили зі зрозумілих причин (було явно не до того), але ще й тому, що компанія не робила якісь анонси змін для моделі. То ж зміни мінімальні – проте вони є. До речі, про фари: ось у цьому тестовому Volvo XC40 встановлені чудові матричні фари – яскраве світло може адаптуватись за формою та «заглядати» у поворот. А це показник високого рівня автомобіля. Й повірте, кросовер Volvo XC40 здивує ще не раз!

Але чи здивує кросовер Volvo XC40 в салоні?

Це залежить від ваших очікувань. Якщо ви бажаєте отримати «вау»-дизайн та безліч кольорів на одному квадратному сантиметрі простору, то вам до інших автобрендів. У випадку Volvo взагалі та моделі XC40 зокрема, акцент зроблено на нейтральній вишуканості та уваги до дрібниць. Ось велика передня панель, наче просто з темного м’якого пластику. Але ж погляньте – як ретельно виконане оздоблення з алюмінію, що проступає крізь цятки.

Курс Project Manager від Powercode academy.
Онлайн-курс Project Manager. З нуля за 3,5 місяці до нової позиції Без знання коду, англійської та стресу.
Зарееструватися

Ось наче звичні дефлектори вентиляції або кільце керування гучністю аудіо – але ж тут здогадались додати рифлене покриття: гарно й зручно. Передні сидіння дарують чудову посадку та розподіл ваги, а відчуття від дотику до комбінованого покриття «шкіра/алькантара» наче переносять нас в автомобіль на клас вище. Забита фраза. Але у випадку Volvo XC40 – це правда.

Та й позаду непогано. Дверцята не дуже великі, зате високі, що полегшує посадку. Вдосталь місця для ніг та над головою, передбачено підлокітник та вентиляцію, є навіть підігрів сидінь. А ось чого немає, то це регулювання кута нахилу спинки сидіння.

Зрештою виходить, що запас простору позаду досягли не тільки завдяки формі кузова, великій колісні базі, компонуванню автомобіля, але також і коштом досить вертикальної посадки – інколи хочеться більше «відкинутись» назад. Заради цього я б не пошкодував навіть багажника. Все одно там залишиться вдосталь корисного простору, адже є з чого віднімати: зараз 460 літрів!

Відчуття спокою та захищеності – ось що є основою монолітного салону. Але ж без цікавих «дрібниць» не обійшлось: гарний декор з алюмінію та ще кращі сидіння, величезні кишені у дверцятах (до речі, внутрішнє оздоблення – з килимового покриття). Знову згадаю про зміни: віднині всі Volvo XC40 отримають прилади та мультимедіа на основі ОС Google Android (див. приклад Volvo XC40 Recharge). Як на мене – це мінус, традиційні прилади та власна мультимедіа Volvo (на цьому тестовому авто) більш зручні. Що не змінилось, то це гарний простір позаду, де також передбачені всі необхідні зручності. Багажник великий, як для автомобілів такого класу та розмірів, плюс тут правильна прямокутна форма, є ніші та гачки для дрібниць, передбачено «розумний» електропривод кришки. Ще раз: кросовер Volvo XC40 компактний за розміром, але дорослий за своєю суттю та ретельністю опрацювання.

Добре, дизайн та салон – це зрозуміло. А їде як? І що там про бензиновий двигун?

Історія моделі Volvo XC40 починалась з 2-літрових бензинових та дизельних двигунів, що позначались на кшталт «T5» (бензин) або «D4» (дизель). Проте згодом було проведено оновлення моторної гами (знову ж, без всіляких згадувань про «рестайл» або «фейсліфт») й відтоді бензинові двигуни позначаються через літеру «В»: наприклад, тестовий автомобіль Volvo XC40 представлено у версії В4.

Курс Project Manager від Powercode academy.
Онлайн-курс Project Manager. З нуля за 3,5 місяці до нової позиції Без знання коду, англійської та стресу.
Зарееструватися

Разом зі зміною назви, також було трошки підвищено потужність основного двигуна та додано 48-вольтову систему «старт-стоп», що має власний електромотор – фактично це «просунутий» стартер-генератор. Тому зараз потужність Volvo XC40 В4 записується як «197+14»: мовляв 197 к.с. від бензинового двигуна плюс ще 14 к.с. від системи «старт-стоп».

Що там не пиши, а цієї потужності для Volvo XC40 «як раз»: гарні прискорення в середньому темпі, чітке слідування за педаллю акселератора, вдосталь динаміки. При цьому прискорення проходять з ледь-помітним, але приємним гарчанням мотору. Водночас можна рухатись повільно та плавно, насолоджуючись тишею. До речі, про «плавно»: це ключове слово для опису роботи 8-ст. АКПШ та підвіски автомобіля. Автоматична коробка змінює передачі непомітно та швидко, а підвіска «ковтає» майже всі нерівності.

Причому саме «ковтає»: коли долаєш великі ямки, то автомобіль трошки погойдує кузовом вперед/назад – мовляв «щось там знизу було погано, але не переживайте, я вже все виправив». А ось дрібні нерівності, всілякі тріщини, невеличкі виступи – все це зникає повністю. Кросовер Volvo XC40 дарує неймовірне відчуття впевненості та комфорту, він наче відсікає від зовнішніх проблем: просто чудово!

Аж допоки ви не обираєте режим «Dynamic». Ось повірили у потужність двигуна, вирішили «підняти ставки» у пошуках драйверського задоволення – поїхали агресивніше і… Отримали крени кузова, неприємне похитування у поворотах, а ще стали помітні паузи у перемиканнях «автомату» на передачу вниз, коли треба максимальне прискорення. Так не піде: краще повернутись у «комфорт»- або «еко»-режим, та насолоджуватись цілісним характером автомобіля.

До речі, є ще один режим – для бездоріжжя: тут гнучко регулюється розподіл крутного моменту між осями, двигун плавно реагує на педаль акселератора (як «еко»), деактивується система «старт-стоп», але активується система допомоги при русі на схилі.

Загалом конструкція відома: несучий кузов, платформа СМА, незалежні підвіски, поперечно встановлений двигун, «автомат», передній або повний привод. Тестовий автомобіль був представлений у версії В4 – це бензиновий 2-літровий 4-циліндровий турбодвигун з позначенням В420Т5: мотор добре «везе» (вправа 0-100 за 8,9 секунди на зимових колесах), але любить «поїсти».

Наприклад, по місту автомобіль постійно споживає 11+ літрів на «сотню». Якщо дуже намагатись, їхати плавно, будуть пусті дороги – то споживання можна вкласти «менш як 10 літрів», але це виходить вкрай рідко. Адже якщо захопитись прискореннями (а двигун спонукає) – то можете отримати 12-13 літрів на «сотню» по місту.

На трасі при швидкості 80-90 км/год автомобіль бере 5,5-6 л на 100 км шляху. За швидкості 110-120 км/год споживання зростає до 8-8,5 л на 100 км шляху. Це нормальний рівень для 200-сильного бензинового автомобіля такого класу та розмірів, тому до споживання палива на трасі питань немає. Навпаки – хочеться додаткового відзначити гарну звукоізоляцію: дуже тихий кросовер, немов автомобіль класом вище. Знову забита фраза. Але так і є.

Тест-драйв Volvo XC40: відчуття захисту – як за стіною!

Максим Соловйов, засновник компанії Drivovo: «Ми пропонуємо автомобілі за підпискою, орієнтуючись на вподобання реальних клієнтів. У нас в компанії є декілька автомобілів Volkswagen Tiguan та Toyota RAV4 – це як класичний кросовер середнього класу, такий собі певний «рівень-стандарт». Також у нас є автомобілі на кшталт Volvo XC60 – тобто, це вже на рівень вище з точки зору розмірів та статусу. І ось колись ми почали отримувати запити від клієнтів, про автомобіль рівня Volvo XC60, але форматом Volkswagen Tiguan та Toyota RAV4 – щоб розміри були менші для зручності паркування у місті, щоб витрати на утримання були нижче; але обов’язково з гарним салоном та їздовими манерами. Відповіддю став кросовер Volvo XC40: такий автомобіль має попит у вибагливих клієнтів».

Скільки коштує Volvo XC40 та хто у конкурентах?

Зараз в Україні пропонується лише декілька варіантів Volvo XC40: бензиновий 2-літровий мотор В3 (163 к.с.) або В4 (197 к.с.), передній або повний привод, 7-ступневий «автомат-робот» DCT, комплектації Core або Plus, можливість замовлення додаткових опцій.

Гаму моделі відкриває автомобіль Volvo XC40 Core: круїз-контроль, утримання смуги руху, ОС Google Android, кольоровий 12-дюймовий дисплей водія, сенсорний 9-дюймовий центральний дисплей, LED-фари, легкосплавні 18-дюймові колісні диски, роздільний 2-зонний «клімат».

Також маємо сенсорне відкривання центрального замка дверцят, сенсорне відкривання та закривання кришки багажника, бездротова зарядка, фронтальні та бокові подушки безпеки та шторки безпеки, колінна подушка безпеки для водія, та інше. Вартість автомобіля Volvo XC40 B3 163 FWD DCT Core – від 39,8 тис. євро або близько $42,5 тис.

На рівень вище розташовано версію Volvo XC40 Plus, де додано наступне: камера заднього огляду, аудіо Harman Kardon, підігрів передніх сидінь та керма, електропривод налаштування водійського сидіння, функція пам’яті налаштувань тощо. Вартість автомобіля Volvo XC40 B3 163 FWD DCT Plus – від 42,2 тис. євро або $45 тис.; вартість автомобіля Volvo XC40 B4 197 AWD DCT Plus – від 44,2 тис. євро або близько $47 тис.

Що можна ще обрати за такі гроші? Конкурентів вже детально розбирали ще у першому огляді Volvo XC40. Тому тут я наведу лише згадки автомобілів, які можна купити за вартість Volvo XC40 та вони знаходяться у плюс-мінус схожому класі. Затискайте пальці: Audi Q3/Q3 Sportback, BMW X1, DS 7 Crossback, Jaguar EPace, Infiniti QX50, Lexus UX, Lexus NX, Mercedes GLA, Mercedes GLB та багато інших. Загалом якщо додати не тільки прямі, але й суміжних конкурентів, то перелік суперників перевершить десяток! Тому виграти «перегони за гаманець» дуже непросто. Але у Volvo XC40 є одна вагома перевага…

Підсумки: то чим приваблює кросовер Volvo XC40?

Найголовніша риса характеру вже написана в назві статті. Автомобіль Volvo XC40 дарує неймовірне відчуття захисту та спокою, як для свого розміру та класу. Звісно, тут також є просторий салон, якісне оздоблення, високий рівень оснащення, гарний комфорт під час руху (хоча це було відомо й з минулих статей); а ще кросовер може запропонувати класний 2-літровий двигун (нарешті це перевірено та отримало ствердження).

Однак погляньте на перелік конкурентів – кожен з них пропонує ті або інші переваги: салон та оздоблення, гарну комплектацію, високу потужність, комфорт та керованість. Але ось запропонувати такий нейтральний скандинавський стиль, впевнений заспокійливий характер, відчуття захищеності – це може зробити саме Volvo XC40.

Тест-драйв Volvo XC40: відчуття захисту – як за стіною!

Технічні характеристики Volvo XC40 B4 AWD

Кузов – кросовер, 5 дверей, 5 місць

Габарити – 4,43 х 1,86 х 1,65 м

Колісна база – 2,7 м

Кліренс – 211 мм

Багажник – від 460 л (5 місць) до 1336 л (2 місця)

Вантажність – 532 кг

Споряджена маса – 1680 кг

Мотор – бензиновий, турбо R4 2,0 л

Потужність – 197 (+14) к.с. при 4800-5300 об/хв.

Крутний момент – 300 Нм при 1500-4200 об/хв.

Питома потужність та момент – 117 к.с. на 1 тону; 179 Нм на 1 тону

Привод – повний привод, режим руху для бездоріжжя

Трансмісія – 8-ступеневий «автомат»

Прискорення 0-100 км/год. – 8,5 секунд

Максимальна швидкість – 180 км/год.

Витрата палива (паспортний), комбінований цикл – 8,2 л на 100 км

Країна виробництва – Бельгія

Мінімальна ціна – від 39,8 тис. євро або $42,5 тис.

Автомобіль надано – Drivovo: автомобілі за підпискою

Триває конкурс авторів ІТС. Напиши статтю про розвиток ігор, геймінг та ігрові девайси та вигравай професійне ігрове кермо Logitech G923 Racing Wheel, або одну з низькопрофільних ігрових клавіатур Logitech G815 LIGHTSYNC RGB Mechanical Gaming Keyboard!


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: