Огляди Огляди 22.07.2022 о 14:00 comment views icon

Огляд Stray. Серйозна гра, яка прикидається легковажним симулятором котика

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/05/Artem-Lysajchuk-1-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/05/Artem-Lysajchuk-1-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/05/Artem-Lysajchuk-1-96x96.jpg

Артем Лисайчук

Автор статей та оглядів

Під час анонсу Stray одразу привернула до себе увагу, в першу чергу звичайно пухнастим головним героєм, відважним котиком який подорожує кіберпанковим містом населеним роботами. Як правило, подібні ігри за кілька годин проводять вас по сюжету намагаючись здивувати розказаною історію і Stray саме така гра. Але не зовсім.

4
Оцінка ITC.ua
Плюси: Котик; котик; котик; красивий світ; більше гра, ніж очікувалось; цікава історія
Мінуси: Відсутність фоторежиму; можлива висока складність для новачків; технологічно гра не виглядає на Некст-Ген

ІММЕРСИВНИЙ КІТ

Після короткого прологу в якому навчають основним правилам та взаємодіям, нас чекає перший сюрприз — гра має кілька відкритих локацій по яким можна пересуватися практично вільно. Це зовсім не Skyrim, а ближче до невеликих локацій Tomb Raider. Другий сюрприз, у грі присутні побічні квести, які не обов’язково виконувати, але дуже бажано, якщо хочеться більше дізнатися про світ в якому не знайшлося місця людям. 

Огляд Stray. Серйозна гра, яка прикидається легковажним симулятором котика

Скільки минуло років з моменту створення роботів порахуйте самі

Ну і третя річ, яка вас здивує — ніхто не веде героя за ручку, жодних стрілочок, мап та GPS. Тільки ваша уважність та кілька табличок-вказівників на вулицях. Цей фактор перетворює гру у справжній іммерсивний симулятор, причому без якихось обмовок. Персонажі дають завдання і приблизний напрямок дій, далі доводиться розпитувати перехожих, які не скажуть вам куди точно йти; роздивлятися вивіски, які лише дають візуальні підказки, бо всі написи зроблені мовою роботів. Кілька завдань мають побутову логіку і основна складність таких завдань додуматися, що рішення насправді просте.

Деякі задачки побудовані так, що їх можна вирішити пропустивший якийсь з етапів. До прикладу, біля сейфу ми знаходимо записку зі стародавнім шифром, розібрати який може лише одна людина (вибачте, робот), який знається на старих мовах програмування, тобто місцевий хакер. Ми йдемо до нього, він нам говорить, що підказка веде в бар і за картиною буде шифр. Та бродячи містом я наткнувся на цей бар раніше і випадково знайшов код ще до того, як сходив до хакера. Тобто, гра не вимикає тригери і дозволяє знайти рішення раніше ніж ви пройдете весь сценарний ланцюг. Я вважаю це правильним рішенням.

Онлайн-курс "Фінансовий менеджер" від Laba.
Практичний курс середнього рівня для фінансистів, які мають упевнену операційну базу та готуються до позиції фінансового директора.
Дізнатись більше

Звичайно, ніхто не забороняє стрімко нестися до фінальних титрів, тут навіть Трофей відповідний є, пройти гру менш ніж за 2 години, але з першого проходження у вас навряд вийде так швидко, розраховуйте десь на 6 годин. Та куди цікавіше спостерігати за життям роботів, які усіма силами намагаються імітувати свої творців. Від походеньок у бар та нічний клуб до соціального розшарування. Так, вони тепер господарі цієї планети, але більше ні слова, інакше зіпсую всі враження першовідкривача. Тим паче, що часто-густо можна натрапити на милі та веселі великодки.

Хтось дещо забув у вагоні

Взагалі, світ дуже схожий на такий у фільмі «Blade Runner», неонові вивіски, віконця фастфуду які виходять прямо на вулицю, написи незрозумілою мовою яка утворилася симбіозом існуючих мов. Та на відміну від густо заселеного Лос-Анджелеса майбутнього (хоча для нас вже минулого), вулиці житлових районів Stray налічують усього кілька роботів. Та і не вся гра відбувається у містах, знайшлося місце і каналізаціям, покинутим недобудовам, а в один момент гра перетворюється на справжній body-горор (не хвилюйтеся, візуальних спойлерів не буде).

КОТЯЧИЙ ПАРКУР

Очевидно, що більшість увімкне цю гру тільки, що б пограти за гарненького котика, і я не можу вас засуджувати за це. Пухнастий справді зроблений так, наче щойно зійшов з новенького шкіряного обдертого дивану на який ви відкладали півроку. Окрім псування меблів, шпалер та персидських коврів, котик не без задоволення скидає предмети з полиць чи столу, треться об ноги, ретельно досліджує пакети чи зухвало засинає прямо на руках лишаючи можливості рухатися хоч якось. Щодо сну, у грі навіть є Трофей поспати більше години реального часу. Хоча я от всю гру чекав поки він відхаркне шерсть і так і не дочекався. Є ще куди працювати над втіленням ідеального котячого симулятора  😁

Трофеї, це взагалі окрема тема, в якій розробники спробували відтягнутися не менше, ніж у самій грі.

Онлайн-курс "Фінансовий менеджер" від Laba.
Практичний курс середнього рівня для фінансистів, які мають упевнену операційну базу та готуються до позиції фінансового директора.
Дізнатись більше

 

Огляд Stray. Серйозна гра, яка прикидається легковажним симулятором котика

Що сталося секунду тому не важко здогадатися

Та за неймовірним рівнем детальності котячого життя приховано чимало нюансів. І що не дивно, усі вони походять від переваг гри. Stray це передусім гра, і з великої літери. Конкретно в цьому випадку це справді проблема, бо подавалась вона як щось просте, яскраве, невибагливе і про котиків.

Насправді, Stray могла бути однією з тих ігор, з якою можна навертати людей до інтерактивного мистецтва, та якщо дати геймпад людині, яка до цього не грала у відеоігри, вона там просто загубиться. Так, кілька хвилин весело стрибати котиком по дахам та кондиціонерам, котячий паркур реалізований напрочуд реалістично та зручно, та за межами окремих ігроладних елементів, що б пройти гру потрібно розумітися на ігрових механіках та логіці, що для новачка може бути складно.

Та і не тільки новачкам, багатьом фанатам відеоігор може не сподобатися підхід розробників до пісочниці, в якій не ведуть за ручку. До того ж, доводиться часто бігати туди-сюди у пошуках необхідного NPC чи предмету, щоб завершити квест. Це може просто втомити. А через відсутність журналу завдань я би радив проходити гру одним залпом за 2-3 вечора. Як що ж робити велику паузу, можна просто забути чого від вас хочуть.

Огляд Stray. Серйозна гра, яка прикидається легковажним симулятором котика

Деякі здібності нашого партнера, невеличкого дрона, даються на дуже короткий проміжок часу, ними просто не встигаєш вдовольнитися. В першій відкритій локації нам дають забагато часу, якщо ви задалися ціллю виконати усі другорядні завдання та обнишпорити кожний закуточок вона просто починає наскучувати. Хоча розробники уміло чергують лінійними та відкритими рівнями, і якщо сильно не зациклюватися, то таке жонглювання лаштунками чудово розбавляє проходження.

І у підсумку виходить, що Stray важко рекомендувати взагалі усім, бо окрім милого симулятора котика та цікавої історії світу, в ній прихований дещо спрощений іммерсивний симулятор, жанр, який сам по собі не дуже популярний серед гравців. І чи захочеться вам проходити гру до кінця залежить тільки від настрою з яким ви візьмете геймпад у руки. І так, я радив би саме геймпад, і бажано DualSense. Окремі механіки чудово доповнюється функціоналом маніпулятора PS5, що тільки сприяють ототожнення себе з маленьким рудим котиком.

без спойлерів

ПІДСУМОК

Stray – гра про світ, який давно загинув і живі істоти в ньому намагаються якось існувати. Кітик виконує роль провідника який заглядає в різні куточки залишків цивілізації і так ми споглядаємо маленькі та великі історії цього світу.

 

Гра вийшла на ПК (Steam), PS4 та PS5. Також доступна по підписці PS Plus Extra та вище.

Висновок:

Stray обманює очікування і постає не просто симулятором ходіння та життя котика, а ледве не іммерсивним симулятором, який потребує зусиль від гравця та занурення в атмосферу міста, яке давно покинуте людьми.


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: