Медіа про бізнес MC.today за підтримки Visa та Дія.Бізнес запускає медіапроєкт про історію українського підприємництва протягом 30 років незалежності. Він складається з трьох частин, кожна про різні епохи – 1990-і, 2000-ні та 2010-і. Сьогодні стартує перша частина – про 90-і роки.
Уся історія бізнесу зображена на одній інтерактивній карті.
Читач зможе рухатися картою-таймлайном, взаємодіяти з інтерактивними вікнами, відео- та текстовими історіями героїв. Натискаючи на портрети, цифри, іконки, логотипи, можна познайомитись із ключовими підприємцями, подіями, архетипами і брендами України.
У першій частині 27 подій, 9 героїв, 90 брендів, понад 60 архетипів тощо. Вона розповідає, як у 90-і підприємці навпомацки запускали власну справу та з чого в ті роки починали відомі бренди.

Наприклад, саме тоді відкрили перший супермаркет «Сільпо», заправку ОККО та банк ПУМБ. Також з’явились відомі ресторани, бренди одягу і взуття, ІТ-компанії, україномовні телеканали та радіостанції, мобільні оператори та інші.



Події розповідають, коли в Україні з’явилися перші підприємці, створили перший сайт, скільки людей прийшло на відкриття першого McDonald’s і яка страва залишається найпопулярнішою і зараз, як заборонили бартер та інше.

Крім того, у проєкті згадують архетипи, які зародилися в 90-і. «Розповідаємо про фастфуд, черги, американські бойовики з відеопрокату, інтернет-кафе та мобільний зв’язок. Також ми згадаємо про “челноків” із клітчастими сумками, які привозили дефіцитні джинси-мальвіни, про “нових підприємців” у малинових піджаках з барсетками, що займались “кришуванням”, рекетом та про інше», – розповідають в MC.today.
Також автори проєкту взяли круті відеоінтерв’ю у героїв епохи. Наприклад, засновник інвестфонду FISON Дмитро Томчук розповідає, як вдалося вижити та заробити в 90-і. (статтю про нього можна прочитати тут).
А дизайнерка та засновниця брендів POUSTOVIT і Support by POUSTOVIT Лілія Пустовіт згадує, із чого починалася українська модна індустрія.
Для тих, хто хотів би перевірити свої знання і здібності, зробили тест із 12 запитаннями. У ньому є і м’язисті люди у шкіряних куртках, і інфляційний вир з купонів, карбованців і гривень, і найпопулярніші засоби зв’язку тих років. Тест створив головний редактор інтернет-журналу Platfor.ma Юрій Марченко, для цього він використав реальні історії підприємців, які розпочинали бізнес за тих часів.
Якщо пройдете його, то дізнаєтесь, яка б у вас була перспектива: бути бідним інженером, науковцем, вчителем або ж олігархом чи багатієм, чиї баули наповнені не тільки товарами, а й грошима.
Невдовзі додадуть ще дві частини проєкту – про 2000-ні та 2010-і роки. Друга стане доступною 14 вересня, третя – 28 вересня. Серед наступних героїв – IT-підприємець Олександр Ольшанський, засновник Rozetka Владислав Чечьоткін, засновник Liki24 Антон Аврінський, засновниця «Арсенал Страхування» Марина Авдєєва, співзасновники «Нової Пошти» Інна та Володимир Поперешнюки і В’ячеслав Климов, засновниця холдингу «Асторг» Наталія Шмигельська, директор Promodo Олександр Колб, співзасновник Preply Кирило Бігай, заступник міністра Мінцифри Валерія Іонан та інші герої.
Нагадаємо, що в серпні видання ITC.UA приєдналося до нової медіагрупи Віри Черниш і Тимура Ворони – Creators Media Group.
Сообщить об опечатке
Текст, который будет отправлен нашим редакторам: