Неочікувано, але про провал Concord згадали навіть у британському парламенті. Представники влади навели її як приклад, чому гравців треба краще захищати від недобросовісних релізів.
Звучить доволі іронічно, враховуючи, що на старті шутер від Sony (Firewalk) мав нещасний пік в 697 одночасних гравців та жахливі відгуки. Concord фактично закрили через два тижні після запуску. Обговорення стосувалося саме цієї частини. Депутати Палати громад висловили думку, що компанії мають чесно повідомляти, скільки “проживе” гра ще до того, як люди заплатять за неї.
“Їм варто віддати належне — вони повернули гроші за всі придбані копії [Concord], хоча так буває не завжди”, — каже депутат Бен Голдсборо, який ініціював обговорення, нагадав:
За його словами, якщо видавці не попереджають про термін життя гри, вони мають нести відповідальність. Він підтримав новий закон про цифрові ринки, конкуренцію та споживачів. Той зобов’язує продавців відкрито говорити про функціональність і довговічність цифрових продуктів.

Під час слухань згадали не тільки сумнозвісний Concord. Наприклад, після закриття серверів The Crew і Anthem просто перестали працювати. Тоді навіть двоє гравців подали до суду на Ubisoft. Зрештою геймери втрачають не просто продукт або кошти.
“Гравці все ще відчувають глибоку особисту прив’язаність, бо вкладають не лише гроші. Вони вкладають час, зусилля, уяву та дружбу. Коли гру закривають без попередження — все це просто зникає”, — додає Бен Голдсборо.
Депутат закликає державу допомагати зберігати ігри, які мають культурну цінність. На його думку, варто фінансувати архіви зі збереження старих тайтлів. Під час слухань GOG не згадували, але окремо нагадаємо про подібну практику. Платформа витрачає купу коштів для збереження ігрової спадщини. Компанія навіть наймала юристів і детективів, щоб знайти власників ігор і впорядкувати проблеми з документами. Але така ініціатива швидше виняток з правила на рівні компаній, а не модерів-ентузіастів.

Попри підтримку багатьох депутатів, уряд вирішив не змінювати чинне законодавство. Та і розробник не завжди знає, коли планує закрити свої сервери. Власники ігор сподіваються перетворити свій проєкт на “дійну корову” за прикладом Fortnite, GTA 5 Online або навіть Roblox, якій вдалося перегнати за онлайном Steam. Натомість реальність інша: близько 40% нових тайтлів провалюються навіть без шансу повернути свої кошти за розміщення гри.
Якби депутати підтримали зміни, то з’явилося б багато питань щодо врегулювання. Зокрема того, хто має утримувати інфраструктуру для підтримки роботи серверів? Бо якщо гра провалилася, то звідки розробникам брати кошти. Або скільки років треба підтримувати роботу онлайн-сервісів і як це вирахувати? Власне тому поки що все зводиться до розмов.
Розробник Concord: “Геймери люблять спостерігати за провалами ігор”
Джерело: Eurogamer

Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: