
Одні власники авто розповідають байки про те, що без візитів на автосервіси та дорогих ремонтів не обходиться жодна автівка, а інші в той час їздять роками без зайвих витрат і біди не знають. Для тих, хто шукає надійну та витривалу автівку ми зібрали десять найпопулярніших хетчбеків на вторинному ринку за ціною до $7 тис. (320 000 грн).
Одвічне питання: яку автівку обрати, коли грошей не так багато, а комфорту хочеться. Ринок насичений пропозиціями, що можна легко загубитись в різноманітті. Здебільшого новачкі-автомобілісти орієнтуються більше на поради друзів, сусідів, знайомих з досвідом. Але там кожен має свою думку. Тому ми зробили невелику аналітику на основі даних з автосервісів та досвіду власників.
Критерії пошуку:
- Компактний хетчбек
- Рік: 2008 -2015 роки
- Пробіг: 120-280 тисяч км
- Бюджет: 150-320 тисяч гривень
Зміст
- 1 Kia Rio (JB) – 2005-2011
- 2 Hyundai i20 (PB) – 2012–2014
- 3 Nissan Note (E11) – 2005-2012
- 4 Skoda Fabia (5J) – 2007-2014
- 5 Ford Focus (DA3/DB3) – 2004-2011
- 6 Opel Astra H (2004-2014)
- 7 Renault Megane III (2008-2016)
- 8 Mitsubishi Colt (2008–2013)
- 9 Honda Jazz/Fit I – (2008–2014)
- 10 Toyota Yaris (XP130) — (2005–2019)
Kia Rio (JB) – 2005-2011
Габарити: 4025×1695×1470 мм,
Дорожній просвіт: 155 мм,
Багажник: 270 л
Ціна в Україні: 130 – 240 тис.грн



Корейська “робоча конячка” з репутацією безвідмовного міського транспорту. На вторинному ринку середня вартість становить 130-240 тисяч гривень. Найбільшою перевагою залишається доступність обслуговування та широка мережа сервісів по всій країні, а також непогана ремонтопридатність.
Нам пропонували версії з двигуном G4ED 1.6 (112 к.с.) і G4EE об’ємом 1.4 літра (95 к.с.). Останній був більш популярним та відзначався стабільністю роботи до 300 тисяч кілометрів пробігу. Він простий в конструкції та передбачуваний — до 250 тисяч км власники практично не стикаються з серйозними проблемами. Критичні точки з’являються після 250 тисяч: підвищення масложеру через зношування маслозйомних ковпачків.
П’ятиступенева “механіка” працює відмінно, як завжди, але потребує уваги після 120-140 тисяч км — можливі проблеми з синхронізаторами. Чотириступенева АКПП витриваліша, але за умови якісного і своєчасного обслуговування.
Вердикт: відмінний варіант для першого авто або міських поїздок.
Hyundai i20 (PB) – 2012–2014
Габарити: 3995×1715×1475 мм
Дорожній просвіт: 150 мм
Багажник: 326 л
Ціна в Україні: 180–300 тис. грн



Цей кореєць вражає своєю компактністю та надійністю. Гарний друг у буденних міських поїздках, але має досить скромний простір в салоні. Він пропонує перевірену лінійку атмосферних моторів 1.2 (84 к.с.) та 1.4 (100 к.с.), що без серйозних втрат ресурсів долають 300–350 тис. км. Двигуни відомі вибагливістю до якості пального та мінімальними витратами на обслуговування.
Механічна коробка передач працює понад 250 тис. км без капітального ремонту, а чотириступенева АКПП витримує до 200 тис. км за умови регулярної заміни оливи.
Підвіска стійка до вітчизняних доріг, але потребує уваги після 150 тис. км Хоча за амортизаторами та сайлентблоками доводиться спостерігати в кожній автівці.
Вердикт: збалансований варіант із міцним ресурсом і комфортом для щоденних поїздок.
Nissan Note (E11) – 2005-2012
Габарити: 4100×1690×1535 мм,
Дорожній просвіт: 145 мм,
Багажник: 280 л
Ціна в Україні: 150 – 220 тис.грн



Японська якість в компактному форматі за 150-220 тисяч гривень. Збиралося авто у Великобританії за жорсткими європейськими стандартами. Модель і досі вважається еталоном надійності в класі бюджетних хетчбеків, а головне еталоном місткості. Цей хетчбек став результатом геніальної думки інженерів, що змогли в маленькі розміри гольф-класу вмістити характеристики мінівена. В ньому задній диван рухається, збільшуючи простір багажного відділення, а трансформація салону дозволяє організувати повноцінні спальні місця.
Пропонувався Nissan Note з двигунами 1.4 (88 к.с.) та 1.6 (110 к.с.), що демонструють рідкісну для сучасних моторів витривалість. Основна умова довголіття — дотримання інтервалів заміни мастила й використання якісних мастильних матеріалів. Ланцюг ГРМ служить 180-320 тисяч км при правильному обслуговуванні та вчасній заміні складових.
АКПП базується на перевіреній конструкції Jatco й ощадливе ставлення продовжує йому життя мінімум до 250 тисяч км і більше. Кузов має високий рівень антикорозійного захисту. Механічна 5-ступенева коробка взагалі безпроблемно бігає поки живе двигун при регулярному обслуговуванні. Головне берегти зчеплення, яке можна вбити швидко незграбною їздою.
Вердикт: оптимальне співвідношення надійності, комфорту та вартості обслуговування.
Skoda Fabia (5J) – 2007-2014
Габарити: 3992×1642×1498 мм
Дорожній просвіт: 149 мм
Багажник: 315 л
Ціна в Україні: 170 – 250 тис.грн



Чеський хетчбек на платформі VAG за 170-250 тисяч гривень. Якість матеріалів і зборки відповідає концернівським стандартам при помітно нижчій вартості. У топі найкращих бюджетних авто до $10,000 за версією українських експертів та споживачів. Його люблять за маневровість, легкість в керуванні та відчутті габаритів. Доволі просторий з лаконічним салоном цей маленький хетчбек став еталоном серед жіночих автівок завдяки яскравій гамі кольорів.
Fabia комплектувалась атмосферними двигунами 1.4 MPI (86 к.с.) та 1.6 MPI (105 к.с.), які витримують тривалу експлуатацію. Ресурс основних вузлів сягає 300-400 тисяч кілометрів. Двигун 1.4 використовує складний привід ГРМ з двома паками, що підвищує витрати на обслуговування.
Механічна коробка передач відпрацьовує 250-300 тисяч км без капремонту. Шестиступенева АКПП Aisin витримує аналогічні навантаження.
Увага: варіанти з трициліндровим мотором 1.2 та роботом DSG краще оминати.
Вердикт: якісна європейська альтернатива японським конкурентам.
Ford Focus (DA3/DB3) – 2004-2011
Габарити: 4342×1840×1500 мм,
Дорожній просвіт: 155 мм,
Багажник: 385 л
Ціна в Україні: 260 – 380 тис.грн



Американський бестселер за 260-380 тисяч гривень з найбільшим багажником у класі. Збиралися моделі в Німеччині і вони були найкращі за якістю. Не дивлячись на деякі недоліки з глюками в електроніці та слабенькій корозійній стійкості, двигуни заслуговують на повагу. Та й прихильників Focus назбирав немало, а деякі навіть через 20 років не готові розлучитись з улюбленцем. Також були менш надійні варіанти, які часто кочують від власника до власника, тож тут треба бути уважним під час придбання і ретельно перевіряти.
Зазвичай нам пропонувалась лінійка моторів Duratec (1.4, 1.6, 1.8, 2.0), які відмінно адаптовані до українського пального і працюють без заминок та вагань. Оптимальний варіант — 1.6 Duratec Ti-VCT (125 к.с.) з балансом потужності й економічності. Він дарує достатньо драйву, який представникам бренду Ford знайомий. Інженери у них вміють налаштувати керованість. Тож він добре підійде до поціновувачів. Загальний ресурс двигунів часто перевищує 350 тисяч км.
П’ятиступенева МКП IB5 має відомі слабкості синхронізаторів 2-ї передачі, а чотириступенева АКПП любить догляд і профілактику кожні 60 тисяч км. Під час підбору потрібно перевіряти коробки на відсутність зайвих шумів та чіткості перемикання.
Увага: уникайте дизельних версій та роботизованої коробки PowerShift.
Вердикт: просторий і практичний, але потребує уважного відбору.
Opel Astra H (2004-2014)
Габарити: 4419×1814×1460 мм,
Дорожній просвіт:160 мм
Багажник: 380 л
Ціна в Україні: 160 – 280 тис.грн




Німецькі технології за 160-280 тисяч гривень. З 2009 року збиралася в Глівіце (Польща) за кращими стандартами, зустрічались у нас і німецькі версії. Виділяється високим рівнем пасивної безпеки і якістю, а головне довговічністю оздоблювальних матеріалів. Входить до 10 найкращих авто до $6 000 на українському ринку. Якщо натрапити на версії, які були регулярно в обслуговуванні, то буде служити вам ще довго.
Найпопулярнішими на українському ринку були двигуни 1.6 л (105/115 к.с.) та 1.8 л (125/140 к.с.) сімейства Ecotec, які відзначалися надійністю та помірним споживанням палива. Саме вони розраховані на ресурс більше ніж 300 тисяч км. Конструкція консервативна й ремонтопридатна. Основні проблеми: знос регуляторів фаз газорозподілу та термостатів, іноді зустрічались проблеми з головкою блоку циліндрів (ГБЦ).
П’ятиступенева МКП мала схильність до передчасного зносу підшипників вторинного валу на більш ємних двигунах, а ось чотириступенева АКПП від Aisin показала себе надійним варіантом.
Вердикт: сучасний і безпечний автомобіль з прогнозованими проблемами.
Renault Megane III (2008-2016)
Габарити: 4299×1807×1471 мм
Дорожній просвіт: 160 мм,
Багажник: 372 л
Ціна в Україні: 180 – 300 тис.грн



Французька практичність за 180-300 тисяч гривень. Збиралися в Іспанії та Туреччині й звідти їхали в Україну. Megane культова модель бренду та з відривом виграє у Sandero за рівнем комфорту, оснащеності та керованості при майже рівних цінах.
“Вічний” двигун K4M на 1.6 л (106 к.с.) здатний пройти півмільйона кілометрів без роздумів. Конструкція з чавунним блоком максимально спрощена для ремонту. Витрата пального: 7.5-8.5 л/100км у змішаному циклі. Інші версії не менш надійні, хоча дуже часто спостерігаються безвідповідальні власники, які ігнорували регламент. Багато версій було в таксопарках, тож треба бути уважними під час вибору.
Дизель також був присутній у версії dCi 1.5 (85-110 к.с.) має величезний ресурс, але складний в обслуговуванні через особливість вихлопної системи. Чистка сажового фільтра – обов’язковий етап догляду, який власники часто пропускають і в результаті забитий каталізатор вимагає ну дуже дорогого ремонту.
На найпотужнішу версію з дволітровим TCe (F4R) на 180–220 к.с. ставили ще роботизовану коробку EDC (з подвійним зчепленням), яка вимагала ретельного догляду. П’яти та шестиступенева МКП JH3 служить 250-300 тисяч км без вагань і тільки при вчасній заміні мастила. Чотириступенева АКПП DP2 потребує профілактичного обслуговування кожні 80-100 тисяч км, як і 6-ступенева, що встановлювалась на більш свіжі версії. Пізніше вже ставили варіатор і тут треба бути уважним, бо CVT досить вибагливий у догляді та користуванні.
Вердикт: консервативний, але надзвичайно живучий автомобіль, треба бути уважним, щоб не потрапити на жертву таксопарку.
Mitsubishi Colt (2008–2013)
Габарити: 3795×1675×1555 мм
Дорожній просвіт: 145 мм
Багажник: 348 л
Ціна в Україні: 160–260 тис. грн



Японський хетчбек одного часу був дуже популярним і улюбленцем дівчат. Жодних зайвих елементів, зайвого простору. Все лаконічно, компактно та маневристо. Він класно керувався та був досить економічним.
Двигун 1.3 (95 к.с.) ідеально підходить для міста, ресурс понад 250 тис. км. Хоча не відстає і версія з 1.5 MIVEC (109 к.с.), що повз роки демонструє стабільну роботу навіть на 300 тис. км пробігу.
П’ятиступенева МКП невибаглива, якщо вчасно замінювати зчеплення та масло. Кузов із гальванічним покриттям гарантує мінімум корозії.
Вердикт: компактний та надійний варіант для щоденної експлуатації.
Honda Jazz/Fit I – (2008–2014)
Габарити: 3995×1695×1525 мм
Дорожній просвіт: 135 мм
Багажник: 354 л
Ціна в Україні: 200–310 тис. грн



Неперевершений поки що в класі за простором в салоні завдяки Magic Seats. Легендарна здатність Honda робити магію розширюючи простір тут проявляється з усією яскравістю. Він загалом класно керується, добре відчувається та мало просить їсти. І це на фоні адекватної ергономіки, як на той час.
Jazz відомий надзвичайно довговічним атмосферним мотором 1.4 (100 к.с.), який без проблем проходить понад 300 тис. км за умови своєчасної заміни масла та фільтрів.
П’ятиступенева МКП працює без зауважень до 250 тис. км, варіатор i-VTEC потребує лише якісного масла. Корозійна стійкість кузова на високому рівні.
Вердикт: універсальний та практичний хетчбек із великим запасом ресурсу.
Toyota Yaris (XP130) — (2005–2019)
Габарити: 3785×1695×1530 мм
Дорожній просвіт: 150 мм
Багажник: 286 л
Ціна в Україні: 220–320 тис. грн




Цей хетчбек міського типу не був дуже популярним через вартість, але його особливість в тому і складається, що він втрачає в ціні найменше з усіх. Бо Toyota цінується на вторинному ринку найбільше. Місця в ньому, мабуть, найменше з усіх представників сегмента. З усім тим він вартий уваги.
Традиційний вибір за надійністю будь-який: двигуни 1.0 (69 к.с.) та 1.3 (99 к.с.) живуть по 300–350 тис. км без капремонту. Чотириступенева АКПП Super ECT витримує ресурс у 250 тис. км за умов регулярних замін мастила. Підвіска та рульове керування працюють без серйозних проблем до 200 тис. км пробігу. Кузов має відмінну антикорозійний захист, завдяки гальваніці та лакофарбовому покриттю високої якості.
Вердикт: еталон міцності й довговічності в класі компактних хетчбеків.
Варто пам’ятати, що при виборі будь-якої моделі обов’язково проводити: комп’ютерну діагностику, перевірку історії обслуговування, оцінку технічного стану підвіски та трансмісії, а краще і двигуна.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: