Новини Технології 04.12.2025 comment views icon

Чому Steam Machine з 8 ГБ відеопам’яті “не потягне”: тест виявив слабке місце SteamOS

author avatar

Андрій Русанов

Редактор новин

Чому Steam Machine з 8 ГБ відеопам’яті “не потягне”: тест виявив слабке місце SteamOS
Steam Machine / Valve

Valve запевняє у підтримці Steam Machine ігор 4K / 60 FPS. Тест SteamOS з відеокартою, схожою на ту, що буде в “паровій машині”, підтверджує думку скептиків.

Ars Techica протестувала кілька ігор на відеокартах AMD Radeon RX 7600 8 ГБ та RX 7600 XT 16 ГБ у Windows 11 та SteamOS 3.9, щоб у найбільш подібних до Steam Machine умовах виявити відмінності у роботі операційної системи Valve порівняно з іншими конфігураціями.

Реальні характеристики Steam Machine обіцяють пристойну продуктивність лише у роздільній здатності від 1080p до 1440p у більшості ігор, а режим 4K іноді, можливо, буде доступним за допомогою масштабування FSR. Найголовніше вузьке місце майбутньої ігрової НЕ-консолі — 8 ГБ пам’яті, виділеної для GPU. Це реальна проблема сучасних бюджетних відеокарт — користувачі вже все зрозуміли та відмовляються купувати моделі з 8 ГБ.

“Ми провели більш ретельне тестування різних відеокарт зі SteamOS і можемо підтвердити, що в поточних бета-версіях відеокарти з 8 ГБ мають ще більше проблем у SteamOS, ніж із запуском тих самих ігор з тими ж налаштуваннями у Windows 11”, — пише Ендрю Каннінгем з Ars Techica.

Valve запевнила журналістів сайту, що працює над розв’язанням проблеми (вочевидь, без збільшення пам’яті). Робота над стабільною і, можливо, масовою платформою, як Steam Machine, може допомогти творцям іншого обладнання з подібною конфігурацією. Але поки результату немає, варто розглянути роботу ігор у наявних умовах.

Тестова установка, крім зазначених відеокарт, включала процесор AMD Ryzen 7 7700X та 32 ГБ оперативної пам’яті. Система здається надлишковою і допомагає побачити відмінність саме у VRAM та ОС. Конфігурація працювала на Windows 11 25H2 з увімкненою ізоляцією ядер, вимкненою цілісністю пам’яті, та SteamOS 3.9 (основний канал, збірка 20251124.1000).

У розширеному тестуванні бали участь більше відеокарт, проте у попередній публікації видання зупинилося на результатах Radeon RX 7600 з 8 ГБ та Radeon RX 7600 XT з 16 ГБ, котрі якнайкраще висвітлюють проблему. Вони майже ідентичні APU, котрим Valve оснащує Steam Machine. В них 32 обчислювальні блоки (CU) замість 28, але та сама архітектура RDNA3. Для тесту важливо, що дві відеокарти майже однакові — той самий фізичний кристал графічного процесора, просто з трохи вищими тактовими частотами та більшою кількістю пам’яті у 7600 XT.

Деякі ігри, як Borderlands 3 та Cyberpunk 2077, з вимкненим трасуванням променів, працюють однаково на обох відеокартах. Але різниця у Cyberpunk збільшується у роздільній здатності 1440p з увімкненим RTX. У іграх, як Returnal та Forza Horizon 5, проблеми з трасуванням є й у 1080p. І навіть не найновіша Assassin’s Creed Valhalla більшу різницю між 7600 та 7600 XT під SteamOS, ніж у Windows 11.

Також можна побачити, що SteamOS часто відстає від Windows 11 на тій самій відеокарті, це повторювалося й на інших моделях з розширеного тесту. Дивно, адже на портативних консолях ситуація зазвичай протилежна — SteamOS працює краще за Windows. Але ж йдеться про пристрій, максимально наближений до ПК.

Що каже Valve

Розробник програмного забезпечення П’єр-Лу Гріффе, котрий керує значною частиною роботи компанії над SteamOS та Proton, прокоментував висновки тесту та їхнє значення для Steam Machine.

“Керування відеопам’яттю — це тема, на якій ми зосереджуємося, і частина цієї роботи все ще виконується, тому загальна ідея того, що ви описуєте, мене не дуже дивує. Були деякі недоліки, в роботі над якими ми просуваємося. Типовий симптом, якого ми очікуємо, полягає в тому, що як тільки закінчується відеопам’ять, наступні дані з гри переспрямовуються в системну пам’ять, і в цей момент спостерігається різке падіння продуктивності, оскільки гра частково рендериться через шину PCIe”, — сказав Гріффе для Ars Techica.

Інженер Valve не уточнив, про які саме зміни йдеться. На думку видання, Steam Machine стане першим офіційно підтримуваним обладнанням Valve, яке потребуватиме “фіксованого”+ розподілу відеопам’яті.

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: