
Сучасні ігри дедалі частіше нагадують не просто розвагу, а справжній технологічний експеримент чи навіть суворий бенчмарк. Path Tracing, фотореалістичні текстури, складні симуляції освітлення й матеріалів — усе це виглядає вражаюче, але водночас безжально “ставить на коліна” навіть найпотужніші системи. І тут на сцену виходить NVIDIA з DLSS 4 і новими можливостями RTX. Завдяки генерації кадрів, покращеній масштабованій чіткості та додатковим графічним інноваціям, ігри починають виглядати і працювати так, як ще кілька років тому важко було уявити.
Тому ми вирішили перевірити, як останні гучні релізи поводяться з увімкненими RTX-ефектами та DLSS 4 з MFG. Для цього ми підготували серію тестів із прямими порівняннями — “чиста” растеризація проти DLSS, RTX ON проти OFF. І якщо чесно: місцями різниця вражає настільки, що після DLSS 4 повертатися до “ванільного” рендера просто не хочеться.
- ПК — на пенсію! Ноутбуки з NVIDIA GeForce RTX 50 як робоча заміна десктопа
- Справжній геймінг на ноутбуках з NVIDIA GeForce RTX 5000: міф чи реальність?
Де купити ноутбук?
Утім, щоб побачити цю різницю на власні очі, потрібно мати правильне “залізо”. І тут варто згадати Brain — одну з найбільших мереж технічного ритейлу в Україні. Компанія працює вже понад 25 років, і за цей час зібрала справжній “техно-палац” із понад 250 тисяч товарів. У каталозі є все: від процесорів і відеокарт до ноутбуків, смартфонів та побутової техніки. Але найцікавіше — це допомога експертів у збиранні систем будь-якої складності: від бюджетних офісних ПК до топових ігрових чи професійних робочих станцій.
Brain має понад 70 магазинів по всій Україні та зручний онлайн-магазин, де замовлення можна зробити у два кліки. І що важливо для геймерів — саме тут можна підібрати ноутбук чи десктоп на базі нових відеокарт NVIDIA GeForce RTX 50, які розкривають увесь потенціал DLSS 4, Path Tracing та інших технологій.
Додатковий бонус — програма BrainUP. З кожною покупкою ви отримуєте бали, які легко використати як знижку на наступні замовлення. Тобто граєте у Cyberpunk 2077 із трасуванням променів, а ваш гаманець — не так сильно відчуває апгрейд.
Тестовий стенд: MSI Vector 16 HX AI A2XWHG-232XUA
Для всіх тестів сучасних ігор із DLSS 4, RTX та Path Tracing використовувався ноутбук MSI Vector 16 HX AI A2XWHG-232XUA. Це високопродуктивна мобільна система, здатна витягувати складні сцени сучасних AAA-проектів, демонструючи всі переваги новітніх технологій NVIDIA.
Всі скріншоти та заміри FPS у статті були проведені саме на цьому ноутбуку, що дозволяє оцінити реальну продуктивність сучасного ігрового заліза та переваги нових технологій NVIDIA.
Відеокарта | NVIDIA GeForce RTX 5070 Laptop GPU, 12 ГБ GDDR7, Boost Clock до 2520 МГц, TGP 140 Вт (із Dynamic Boost) |
Процесор | Intel Core Ultra 9 275HX (24 ядра: 8 P-ядра + 16 E-ядра, до 5.4 ГГц. |
Оперативна пам’ять | 32 ГБ DDR5-5600 (2×16 ГБ) |
Екран | 16” QHD+ (2560×1600), 240Hz, IPS |
Накопичувач | 1 ТБ PCIe Gen4 SSD |
Охолодження | Cooler Boost 5 з 2 вентиляторами та 7 тепловими трубками |
Безпровідні інтерфейси | Wi-Fi 6E (802.11be), Bluetooth 5.3 |
Аудіосистема | 2× 2 Вт динаміки |
Провідні інтерфейси |
2x Thunderbolt 5 (DisplayPort / Power Delivery 3.1) 2x Type-A USB3.2 Gen2 1x SD Express Card Reader 1x HDMI 2.1 (8K @ 60Hz / 4K @ 120Hz) 1× 2.5G Ethernet 1x 3,5 мм комбінований аудіороз’єм (мікрофон/навушники) |
Блок живлення | 330 Вт; 20 В, 16.5 А |
Акумулятор | 90 Вт*год |
Вага | 2.7 кг |
Розміри | 357 x 284 x 22.20-28.55 мм |
Інше | Firmware Trusted Platform Module (fTPM) 2.0; Webcam Shutter; Kensington Lock. |
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
S.T.A.L.K.E.R. 2 — одна з тих ігор, де без сучасних технологій картинка перетворюється на справжню “піксельну кашу”. У режимі чистої растеризації навіть потужні ноутбуки із RTX 50 не можуть стабільно відтворювати складні локації.
DLSS 4 тут критично необхідний. Увімкнення генерації кадрів дозволяє підтримувати плавний FPS, водночас зберігаючи всі деталі ландшафту, предметів і персонажів.
Порівняння “DLSS OFF vs. ON”








Особливу увагу варто звернути на динамічне освітлення: сонячне світло пробивається крізь дерева, відбиваючись від металевих і скляних поверхонь; тіні від будівель і об’єктів ведуть себе природно. Без DLSS гра виглядає менш привабливо навіть в очах бувалих сталкерів і на потужному ноутбуку іноді відчувається обмеження продуктивності, тоді як увімкнені технології дають повну свободу для дослідження світу Зони.













У сталкерському тесті RTX 5070 Ti Laptop почувається напрочуд впевнено: 108 кадрів за секунду на епічних налаштуваннях із DLSS Quality та генерацією кадрів — це більше, ніж достатньо для плавної гри. Показово, що навіть у важких локаціях (наприклад, бар “100 рентген”) із великою кількістю NPC відеокарта тримає стабільність без відчутних просідань.
Єдине за що можна гнівно подивитися у бік розробників — вони ще не додали підтримку Multi-Frame Generation (MFG). Доступна лише класична двократна. Власники ігрових моніторів з високою частотою оновлення особливо чекають на цей апдейт.
Indiana Jones and the Great Circle
Повернення Індіани Джонса у форматі ААА-гри відразу стало приводом для дискусій: чи зможе сучасний рушій idTech передати атмосферу старих пригодницьких фільмів і водночас виглядати актуально? Відповідь проста: так, якщо у вас увімкнені DLSS 4 і RTX-ефекти.
Нова технологія Path Tracing додає об’ємності й фотореалізму. Сцени у підземних печерах чи стародавніх храмах буквально оживають: світло від факелів відбивається від каменю, а металеві поверхні блищать так, як ми звикли бачити у кіно. Проте без DLSS 4 навіть топові карти з серії RTX 50 починають “задихатися” — FPS падає, і магія розчиняється. Тільки в парі з генерацією кадрів гра показує стабільну картинку.
Варто згадати й про RTX Hair, який дебютував у DLC Order of Giants. Волосся персонажів більше не виглядає “намальованим шоломом” — кожна пасма реагує на вітер і рух. Це може здатися дрібницею, але в сукупності з реалістичним освітленням і деталізацією текстур саме такі нюанси створюють враження, що дивишся інтерактивний фільм.




З DLLS Auto та MFG на налаштуваннях Supreme (Texture Pool Size – High) та Full Ray Tracing маємо дуже солідні 170 к/с.
А що по чесній швидкодії? В середньому 56 к/с. Це фантастика, враховуючи те, як гра принижує десктопи. А в нас тут, на хвилиночку, ігровий ноутбук, який вивозить і дає жару.





Таким чином, Indiana Jones and the Great Circle стає показовим прикладом того, як сучасні RTX-технології можуть не просто підняти якість картинки, а й зробити геймплей стабільним. І якщо ви хочете побачити пригоди археолога-авантюриста в тому вигляді, у якому їх задумували розробники, без відеокарт з підтримкою DLSS 4 тут явно не обійтися.
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
Старий-добрий Oblivion повернувся на рушії Unreal Engine 5, і це справжнє випробування для будь-якого ПК. Класичний фентезійний світ отримав фотореалістичні текстури, складні тіні та освітлення, які без DLSS просто “не тягнуться”. При чистій растеризації навіть топові карти починають заїкатися на великих локаціях, а кадри з густою рослинністю й динамічними ефектами освітлення виглядають нерівно.
У середньому RTX 5070 Ti Laptop видає 95 FPS — не рекорд, але й не провал. Особливо враховуючи візуальну “тяжкість” ремастеру. Для RPG цього цілком достатньо, адже жанр не вимагає надшвидких реакцій. Та й картинка, треба визнати, виглядає фантастично. І десь в дорозі патч, який розблокує гравцям всі можливості MFG для відеокарт NVIDIA 50-ї серії.
DLSS 4 не тільки підвищує FPS, але й робить картинку чіткішою: текстури не розпливаються, тіні стають більш м’якими та реалістичними, а об’єкти на відстані зберігають деталізацію.




Порівняння скріншотів “DLSS OFF vs. ON” показало явну різницю.









Особливу увагу варто звернути на динамічні ефекти: рух тіней від сонця через хмари, світло факелів у підземеллях та відблиски на воді. Усе це тепер виглядає правдоподібно і додає атмосферності.


Як результат, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered — чудовий приклад того, як сучасні технології DLSS і MFG рятують сучасні ігри.
Doom: The Dark Ages
Doom: The Dark Ages демонструє, як сучасні RTX-технології перетворюють класичний екшен на справжнє візуальне шоу. Path Tracing тут не просто красива фішка — це ключ до того, щоб сцени виглядали об’ємними і деталізованими. Без увімкненого DLSS і MFG навіть топові ноутбуки не можуть витягнути максимальні налаштування — FPS просідає до неприємних значень, а динамічні бої стають менш комфортними.




Тут ноуту довелося дійсно попотіти. Ultra Nightmare із повним рейтрейсингом і Path tracing’ом просадили середній FPS до 97. Але це все одно майже трицифрове значення, а враховуючи скажений темп Дума, продуктивність виглядає більш ніж гідно. І хоча кулери тут безперечно розкручуються майже до максимуму, картинка стабільна, а геймплей плавний.










Особливо помітно в сценах із великою кількістю ворогів: без технологій відеокарта буквально “задихається”, а з DLSS + FG гра йде плавно, FPS тримається стабільно. Порівняння скріншотів підтверджує, що картинка не лише стабільна, а й виглядає реально кінематографічно — кожен відблиск, кожна тінь працюють на атмосферу гри.
Alan Wake 2
Alan Wake 2 перетворює класичний психологічний трилер на справжній візуальний досвід. Технологія Mega Geometry відповідає за високодеталізовану геометрію об’єктів: дерева, будівлі, персонажі та інтер’єри тепер виглядають “живими” навіть при близькому розгляді. Без DLSS 4 та RTX увімкнення цієї функції може сильно просаджувати FPS, що на десктопах, що на ноутах.
Ray Tracing ON vs. OFF






Тестування показало, що DLSS 4 критично необхідний для стабільного геймплею: у сценах із динамічним освітленням та рухомими тінями без генерації кадрів FPS опускається нижче комфортного рівня, а увімкнення DLSS + RTX стабілізує його і зберігає деталізацію. Кожен промінь світла, відблиск на поверхні та тінь від рухомих об’єктів працюють природно.




Особливо ефектно це помітно у нічних сценах, де атмосфера трилеру поєднується з реалістичним освітленням, відблисками ліхтарів і текстурами персонажів.


Порівняння графічних пресетів: Low vs. Very High


Максимальні налаштування із рейтрейсингом, DLSS у Quality та кадрогенерацією. Результат у 139 FPS виглядає дуже гідно, враховуючи, що це одна з найбільш “важких” ігор із RT. RTX 5070 Ti Laptop тут показує, що він легко впорається із сучасними бенчмарками. У темних сценах, де світлові ефекти найяскравіші, картинка залишається плавною, без лагів і “дір” у продуктивності.
Half-Life 2 RTX
Half-Life 2 RTX — своєрідний ретро-ремастер, який показує, як старі хіти оживають завдяки сучасним технологіям. У поєднанні з DLSS 4 і RTX гра отримує нове дихання: відблиски на металевих поверхнях, реалістичне освітлення та деталі моделей стають максимально точними.
RTX Remake — це коли стару гру буквально здувають від пилу, заново полірують, і відправляють у 2025-й зі свіжим освітленням, текстурами й трасуванням променів. І ні, це не студії раптом згадали, що в шафі лежить Half-Life 2, а справжній інструментарій від NVIDIA — RTX Remix, який дозволяє моддерам самим перетворювати класику в RTX-версії.
Фокус у тому, що Remix перехоплює рендер старих ігор на DirectX 8/9, переводить його у сучасний формат і дає можливість замінювати моделі та текстури на щось адекватне нашому часу. Потім додається повноцінний path tracing, глобальне освітлення, коректні відбиття та навіть тіні, які більше не виглядають, як темні квадрати. У підсумку навіть Quake II або Portal починають виглядати так, ніби їх випустили паралельно з Cyberpunk 2077. Ну, майже.
















Для тестів ми зробили порівняння: Half-Life 2 RTX і оригінальної версії у локації Рейвенхольм. Різниця очевидна — світло реалістично розсіюється по поверхнях, тіні стають м’якими, а текстури зберігають деталізацію на відстані.
Звичайно, є і ложка дьогтю. Path tracing жере ресурси з апетитом чорної діри, тож RTX Remake нормально працює тільки на сучасних відеокартах. Так, DLSS і Frame Generation рятують ситуацію, але якщо у вас RTX 2060 і ви думаєте “а що, може потягне”, то краще не тішити себе ілюзіями.
RTX 5070 Ti Laptop витискає 125 FPS на ультра з DLSS Quality. Тобто навіть RTX-оновлена класика виглядає й грається без компромісів. Це ще один доказ, що карта добре справляється з трасуванням у проектах будь-якого масштабу, навіть коли йдеться про ремейки старих ігор. Нехай поки лише у двох епізодах оригінальної гри. Далі буде.
Avowed
При ввымкненному трасуванні променів навіть найпростіші сцени набувають глибини: світло реалістично розсіюється в приміщеннях, тіні рухаються разом із об’єктами, а металеві й кам’яні поверхні реагують на джерела освітлення, як у реальному житті. Без RTX цього ефекту не побачиш — картинка виглядає “плоскою” і менш об’ємною.







Рольова гра від Obsidian із повноцінним рейтрейсингом і епічними налаштуваннями на RTX 5070 Ti Laptop видає 132 FPS. Це значення фактично знімає будь-які питання щодо продуктивності — гра працює стабільно навіть у найскладніших сценах, де одночасно відображаються динамічне освітлення, віддзеркалення та велика кількість об’єктів.








Звісно, Avowed не виглядає настільки технологічно агресивно, як Alan Wake 2 чи Cyberpunk, але для сучасного RPG цього більш ніж достатньо. У підсумку — ідеальний баланс між графікою та продуктивністю.
Clair Obscur: Expedition 33
Гра отримала нещодавнє оновлення з підтримкою MFG. Увімкнення її у поєднанні з DLSS 4 забезпечує ідеальний баланс: FPS стабільний, текстури виглядають чіткими, а дрібні деталі, які раніше губилися, тепер відображаються повністю.



Особливо вражає, як гра відтворює освітлення та матеріали: світло променів лампи або відблиски металу веде себе природно, тіні стають м’якими, а об’єкти на відстані зберігають чіткість. Це робить світ більш живим і дає відчуття присутності в самій експедиції.











Художній проєкт із сюрреалістичним візуалом виявився менш вимогливим до “заліза”. RTX 5070 Ti Laptop видає 182 FPS, і це при епічних налаштуваннях та DLSS Quality. Для ноутбука це гарна новина — кулери не крутяться на максимумі, а значить, можна проходити навіть із приємним акустичним комфортом.
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077 стала першою грою, що отримала підтримку DLSS 4, і це помітно одразу. Відразу після апдейту світ Найт-Сіті заграв новими барвами: не просто більш різкі текстури та деталізовані відблиски, а й справжній приріст продуктивності на будь-якому сучасному залізі. Без DLSS 4 навіть потужні ноутбуки з RTX 5090 “страждають” у районах високої щільності NPC або при ввімкненному трасуванні променів, де FPS опускається нижче 30 кадрів.








Особливу увагу заслуговує інтеграція RTX-ефектів: реалістичні відблиски в калюжах, світлові промені від неонових знаків, м’яке освітлення у приміщеннях — усе це виглядає так, наче гра відразу піднялася на рівень AAA-фільму. Path Tracing і DLSS 4 працюють разом, щоб забезпечити баланс між красою й продуктивністю, чого раніше було неможливо досягти навіть на стаціонарних ПК топового рівня.
Пресет Ray Tracing Overdrive — справжнє випробування для будь-якого GPU. І тут RTX 5070 Ti Laptop показує 137 FPS із DLSS Quality та FG ON. Для ноутбука це результат із категорії “вау”. Cyberpunk лишається найкращою вітриною технологій NVIDIA, і ноутбучна 5070 Ti чудово справляється, зберігаючи стабільність навіть у завантажених районах Найт-Сіті. Це серйозний аргумент на користь того, що ноут уже не молодший брат десктопа.






Візуальні бонуси, такі як RT-світло від рекламних неонових панелей і точне моделювання тіней, перетворюють Найт-Сіті на справжній кіберпанковий мегаполіс.
Висновок
Indiana Jones and the Great Circle, Cyberpunk 2077, Avowed, Oblivion RTX, Clair Obscur: Expedition 33, Doom: The Dark Ages, Alan Wake 2, Half-Life 2 RTX та S.T.A.L.K.E.R. 2 — усі вони чітко показують різницю між звичайною растеризацією і сучасними технологіями. Без DLSS FPS падає, картинка втрачає деталізацію, тіні та відблиски “пливуть”, а світ стає менш живим.
Увімкнення ж DLSS 4 та RTX-ефектів гарантує стабільний FPS, реалістичне освітлення, глибокі тіні та чітку геометрію об’єктів, створюючи відчуття присутності в ігровому світі.
RTX 5070 Ti Laptop показує себе як золота середина нового покоління: жодна сучасна гра не змогла “покласти” цей GPU навіть на ультра з рейтрейсингом. Середні значення від 95 до 182 FPS у різних проектах демонструють, що карта здатна впевнено тягнути 1440p. Це рішення для тих, хто хоче ноутбук без компромісів, але й без переплат за “монстра” на кшталт 5090.
Для геймерів, які хочуть відчути повний потенціал цих технологій, критично важливо мати правильне залізо. Тут на допомогу приходить Brain — одна з найбільших мереж технічного ритейлу в Україні з 25+ років досвіду.
Купуючи у Brain, ви не лише отримуєте сучасний ПК, здатний тягнути всі описані ігри з увімкненим DLSS і RTX, але й бали BrainUP, які легко конвертувати в знижки на наступні покупки. Зручна онлайн-платформа та понад 70 магазинів по всій Україні гарантують швидку доставку й актуальний асортимент.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: