Огляди Пристрої 19.09.2025 comment views icon

Ігри, що отримують "друге дихання" з новими технологіями від NVIDIA на GeForce RTX 5070 Ti Laptop

author avatar

Максим Коляда

Автор статей та оглядів

Ігри, що отримують «друге дихання» з новими технологіями від NVIDIA на GeForce RTX 5070 Ti Laptop

Сучасні ігри дедалі частіше нагадують не просто розвагу, а справжній технологічний експеримент чи навіть суворий бенчмарк. Path Tracing, фотореалістичні текстури, складні симуляції освітлення й матеріалів — усе це виглядає вражаюче, але водночас безжально “ставить на коліна” навіть найпотужніші системи. І тут на сцену виходить NVIDIA з DLSS 4 і новими можливостями RTX. Завдяки генерації кадрів, покращеній масштабованій чіткості та додатковим графічним інноваціям, ігри починають виглядати і працювати так, як ще кілька років тому важко було уявити.

Партнерський матеріал?

Тому ми вирішили перевірити, як останні гучні релізи поводяться з увімкненими RTX-ефектами та DLSS 4 з MFG. Для цього ми підготували серію тестів із прямими порівняннями — “чиста” растеризація проти DLSS, RTX ON проти OFF. І якщо чесно: місцями різниця вражає настільки, що після DLSS 4 повертатися до “ванільного” рендера просто не хочеться.

Де купити ноутбук?

Утім, щоб побачити цю різницю на власні очі, потрібно мати правильне “залізо”. І тут варто згадати Brain — одну з найбільших мереж технічного ритейлу в Україні. Компанія працює вже понад 25 років, і за цей час зібрала справжній “техно-палац” із понад 250 тисяч товарів. У каталозі є все: від процесорів і відеокарт до ноутбуків, смартфонів та побутової техніки. Але найцікавіше — це допомога експертів у збиранні систем будь-якої складності: від бюджетних офісних ПК до топових ігрових чи професійних робочих станцій.

Brain має понад 70 магазинів по всій Україні та зручний онлайн-магазин, де замовлення можна зробити у два кліки. І що важливо для геймерів — саме тут можна підібрати ноутбук чи десктоп на базі нових відеокарт NVIDIA GeForce RTX 50, які розкривають увесь потенціал DLSS 4, Path Tracing та інших технологій.

Додатковий бонус — програма BrainUP. З кожною покупкою ви отримуєте бали, які легко використати як знижку на наступні замовлення. Тобто граєте у Cyberpunk 2077 із трасуванням променів, а ваш гаманець — не так сильно відчуває апгрейд.

Тестовий стенд: MSI Vector 16 HX AI A2XWHG-232XUA

Для всіх тестів сучасних ігор із DLSS 4, RTX та Path Tracing використовувався ноутбук MSI Vector 16 HX AI A2XWHG-232XUA. Це високопродуктивна мобільна система, здатна витягувати складні сцени сучасних AAA-проектів, демонструючи всі переваги новітніх технологій NVIDIA.

Всі скріншоти та заміри FPS у статті були проведені саме на цьому ноутбуку, що дозволяє оцінити реальну продуктивність сучасного ігрового заліза та переваги нових технологій NVIDIA.

Відеокарта NVIDIA GeForce RTX 5070 Laptop GPU, 12 ГБ GDDR7, Boost Clock до 2520 МГц, TGP 140 Вт (із Dynamic Boost)
Процесор Intel Core Ultra 9 275HX (24 ядра: 8 P-ядра + 16 E-ядра, до 5.4 ГГц.
Оперативна пам’ять 32 ГБ DDR5-5600 (2×16 ГБ)
Екран 16” QHD+ (2560×1600), 240Hz, IPS
Накопичувач 1 ТБ PCIe Gen4 SSD
Охолодження Cooler Boost 5 з 2 вентиляторами та 7 тепловими трубками
Безпровідні інтерфейси Wi-Fi 6E (802.11be), Bluetooth 5.3
Аудіосистема 2× 2 Вт динаміки
Провідні інтерфейси

2x Thunderbolt 5 (DisplayPort / Power Delivery 3.1) 

2x Type-A USB3.2 Gen2 

1x SD Express Card Reader 

1x HDMI 2.1 (8K @ 60Hz / 4K @ 120Hz)

1× 2.5G Ethernet

1x 3,5 мм комбінований аудіороз’єм (мікрофон/навушники)

Блок живлення 330 Вт; 20 В, 16.5 А
Акумулятор 90 Вт*год
Вага 2.7 кг
Розміри 357 x 284 x 22.20-28.55 мм
Інше Firmware Trusted Platform Module (fTPM) 2.0; Webcam Shutter; Kensington Lock.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2 — одна з тих ігор, де без сучасних технологій картинка перетворюється на справжню “піксельну кашу”. У режимі чистої растеризації навіть потужні ноутбуки із RTX 50 не можуть стабільно відтворювати складні локації.

DLSS 4 тут критично необхідний. Увімкнення генерації кадрів дозволяє підтримувати плавний FPS, водночас зберігаючи всі деталі ландшафту, предметів і персонажів.

Порівняння “DLSS OFF vs. ON”

Особливу увагу варто звернути на динамічне освітлення: сонячне світло пробивається крізь дерева, відбиваючись від металевих і скляних поверхонь; тіні від будівель і об’єктів ведуть себе природно. Без DLSS гра виглядає менш привабливо навіть в очах бувалих сталкерів і на потужному ноутбуку іноді відчувається обмеження продуктивності, тоді як увімкнені технології дають повну свободу для дослідження світу Зони.

У сталкерському тесті RTX 5070 Ti Laptop почувається напрочуд впевнено: 108 кадрів за секунду на епічних налаштуваннях із DLSS Quality та генерацією кадрів — це більше, ніж достатньо для плавної гри. Показово, що навіть у важких локаціях (наприклад, бар “100 рентген”) із великою кількістю NPC відеокарта тримає стабільність без відчутних просідань.

Єдине за що можна гнівно подивитися у бік розробників — вони ще не додали підтримку Multi-Frame Generation (MFG). Доступна лише класична двократна. Власники ігрових моніторів з високою частотою оновлення особливо чекають на цей апдейт.

Indiana Jones and the Great Circle

Повернення Індіани Джонса у форматі ААА-гри відразу стало приводом для дискусій: чи зможе сучасний рушій idTech передати атмосферу старих пригодницьких фільмів і водночас виглядати актуально? Відповідь проста: так, якщо у вас увімкнені DLSS 4 і RTX-ефекти.

Нова технологія Path Tracing додає об’ємності й фотореалізму. Сцени у підземних печерах чи стародавніх храмах буквально оживають: світло від факелів відбивається від каменю, а металеві поверхні блищать так, як ми звикли бачити у кіно. Проте без DLSS 4 навіть топові карти з серії RTX 50 починають “задихатися” — FPS падає, і магія розчиняється. Тільки в парі з генерацією кадрів гра показує стабільну картинку.

Варто згадати й про RTX Hair, який дебютував у DLC Order of Giants. Волосся персонажів більше не виглядає “намальованим шоломом” — кожна пасма реагує на вітер і рух. Це може здатися дрібницею, але в сукупності з реалістичним освітленням і деталізацією текстур саме такі нюанси створюють враження, що дивишся інтерактивний фільм.

 

З DLLS Auto та MFG на налаштуваннях Supreme (Texture Pool Size – High) та Full Ray Tracing маємо дуже солідні 170 к/с.

А що по чесній швидкодії? В середньому 56 к/с. Це фантастика, враховуючи те, як гра принижує десктопи. А в нас тут, на хвилиночку, ігровий ноутбук, який вивозить і дає жару.

Таким чином, Indiana Jones and the Great Circle стає показовим прикладом того, як сучасні RTX-технології можуть не просто підняти якість картинки, а й зробити геймплей стабільним. І якщо ви хочете побачити пригоди археолога-авантюриста в тому вигляді, у якому їх задумували розробники, без відеокарт з підтримкою DLSS 4 тут явно не обійтися.

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Старий-добрий Oblivion повернувся на рушії Unreal Engine 5, і це справжнє випробування для будь-якого ПК. Класичний фентезійний світ отримав фотореалістичні текстури, складні тіні та освітлення, які без DLSS просто “не тягнуться”. При чистій растеризації навіть топові карти починають заїкатися на великих локаціях, а кадри з густою рослинністю й динамічними ефектами освітлення виглядають нерівно.

У середньому RTX 5070 Ti Laptop видає 95 FPS — не рекорд, але й не провал. Особливо враховуючи візуальну “тяжкість” ремастеру. Для RPG цього цілком достатньо, адже жанр не вимагає надшвидких реакцій. Та й картинка, треба визнати, виглядає фантастично. І десь в дорозі патч, який розблокує гравцям всі можливості MFG для відеокарт NVIDIA 50-ї серії.

DLSS 4 не тільки підвищує FPS, але й робить картинку чіткішою: текстури не розпливаються, тіні стають більш м’якими та реалістичними, а об’єкти на відстані зберігають деталізацію.

Порівняння скріншотів “DLSS OFF vs. ON” показало явну різницю.

Особливу увагу варто звернути на динамічні ефекти: рух тіней від сонця через хмари, світло факелів у підземеллях та відблиски на воді. Усе це тепер виглядає правдоподібно і додає атмосферності.

Як результат, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered — чудовий приклад того, як сучасні технології DLSS і MFG рятують сучасні ігри.

Doom: The Dark Ages

Doom: The Dark Ages демонструє, як сучасні RTX-технології перетворюють класичний екшен на справжнє візуальне шоу. Path Tracing тут не просто красива фішка — це ключ до того, щоб сцени виглядали об’ємними і деталізованими. Без увімкненого DLSS і MFG навіть топові ноутбуки не можуть витягнути максимальні налаштування — FPS просідає до неприємних значень, а динамічні бої стають менш комфортними.

Тут ноуту довелося дійсно попотіти. Ultra Nightmare із повним рейтрейсингом і Path tracing’ом просадили середній FPS до 97. Але це все одно майже трицифрове значення, а враховуючи скажений темп Дума, продуктивність виглядає більш ніж гідно. І хоча кулери тут безперечно розкручуються майже до максимуму, картинка стабільна, а геймплей плавний.

Особливо помітно в сценах із великою кількістю ворогів: без технологій відеокарта буквально “задихається”, а з DLSS + FG гра йде плавно, FPS тримається стабільно. Порівняння скріншотів підтверджує, що картинка не лише стабільна, а й виглядає реально кінематографічно — кожен відблиск, кожна тінь працюють на атмосферу гри.

Alan Wake 2

Alan Wake 2 перетворює класичний психологічний трилер на справжній візуальний досвід. Технологія Mega Geometry відповідає за високодеталізовану геометрію об’єктів: дерева, будівлі, персонажі та інтер’єри тепер виглядають “живими” навіть при близькому розгляді. Без DLSS 4 та RTX увімкнення цієї функції може сильно просаджувати FPS, що на десктопах, що на ноутах.

Ray Tracing ON vs. OFF

Тестування показало, що DLSS 4 критично необхідний для стабільного геймплею: у сценах із динамічним освітленням та рухомими тінями без генерації кадрів FPS опускається нижче комфортного рівня, а увімкнення DLSS + RTX стабілізує його і зберігає деталізацію. Кожен промінь світла, відблиск на поверхні та тінь від рухомих об’єктів працюють природно.

Особливо ефектно це помітно у нічних сценах, де атмосфера трилеру поєднується з реалістичним освітленням, відблисками ліхтарів і текстурами персонажів.

Порівняння графічних пресетів: Low vs. Very High

Максимальні налаштування із рейтрейсингом, DLSS у Quality та кадрогенерацією. Результат у 139 FPS виглядає дуже гідно, враховуючи, що це одна з найбільш “важких” ігор із RT. RTX 5070 Ti Laptop тут показує, що він легко впорається із сучасними бенчмарками. У темних сценах, де світлові ефекти найяскравіші, картинка залишається плавною, без лагів і “дір” у продуктивності.

Half-Life 2 RTX

Half-Life 2 RTX — своєрідний ретро-ремастер, який показує, як старі хіти оживають завдяки сучасним технологіям. У поєднанні з DLSS 4 і RTX гра отримує нове дихання: відблиски на металевих поверхнях, реалістичне освітлення та деталі моделей стають максимально точними.

RTX Remake — це коли стару гру буквально здувають від пилу, заново полірують, і відправляють у 2025-й зі свіжим освітленням, текстурами й трасуванням променів. І ні, це не студії раптом згадали, що в шафі лежить Half-Life 2, а справжній інструментарій від NVIDIA — RTX Remix, який дозволяє моддерам самим перетворювати класику в RTX-версії.

Фокус у тому, що Remix перехоплює рендер старих ігор на DirectX 8/9, переводить його у сучасний формат і дає можливість замінювати моделі та текстури на щось адекватне нашому часу. Потім додається повноцінний path tracing, глобальне освітлення, коректні відбиття та навіть тіні, які більше не виглядають, як темні квадрати. У підсумку навіть Quake II або Portal починають виглядати так, ніби їх випустили паралельно з Cyberpunk 2077. Ну, майже.

Для тестів ми зробили порівняння: Half-Life 2 RTX і оригінальної версії у локації Рейвенхольм. Різниця очевидна — світло реалістично розсіюється по поверхнях, тіні стають м’якими, а текстури зберігають деталізацію на відстані.

Звичайно, є і ложка дьогтю. Path tracing жере ресурси з апетитом чорної діри, тож RTX Remake нормально працює тільки на сучасних відеокартах. Так, DLSS і Frame Generation рятують ситуацію, але якщо у вас RTX 2060 і ви думаєте “а що, може потягне”, то краще не тішити себе ілюзіями.

RTX 5070 Ti Laptop витискає 125 FPS на ультра з DLSS Quality. Тобто навіть RTX-оновлена класика виглядає й грається без компромісів. Це ще один доказ, що карта добре справляється з трасуванням у проектах будь-якого масштабу, навіть коли йдеться про ремейки старих ігор. Нехай поки лише у двох епізодах оригінальної гри. Далі буде.

Avowed

При ввымкненному трасуванні променів навіть найпростіші сцени набувають глибини: світло реалістично розсіюється в приміщеннях, тіні рухаються разом із об’єктами, а металеві й кам’яні поверхні реагують на джерела освітлення, як у реальному житті. Без RTX цього ефекту не побачиш — картинка виглядає “плоскою” і менш об’ємною.

Рольова гра від Obsidian із повноцінним рейтрейсингом і епічними налаштуваннями на RTX 5070 Ti Laptop видає 132 FPS. Це значення фактично знімає будь-які питання щодо продуктивності — гра працює стабільно навіть у найскладніших сценах, де одночасно відображаються динамічне освітлення, віддзеркалення та велика кількість об’єктів.

Звісно, Avowed не виглядає настільки технологічно агресивно, як Alan Wake 2 чи Cyberpunk, але для сучасного RPG цього більш ніж достатньо. У підсумку — ідеальний баланс між графікою та продуктивністю.

Clair Obscur: Expedition 33

Гра отримала нещодавнє оновлення з підтримкою MFG. Увімкнення її у поєднанні з DLSS 4 забезпечує ідеальний баланс: FPS стабільний, текстури виглядають чіткими, а дрібні деталі, які раніше губилися, тепер відображаються повністю.

Особливо вражає, як гра відтворює освітлення та матеріали: світло променів лампи або відблиски металу веде себе природно, тіні стають м’якими, а об’єкти на відстані зберігають чіткість. Це робить світ більш живим і дає відчуття присутності в самій експедиції.

Художній проєкт із сюрреалістичним візуалом виявився менш вимогливим до “заліза”. RTX 5070 Ti Laptop видає 182 FPS, і це при епічних налаштуваннях та DLSS Quality. Для ноутбука це гарна новина — кулери не крутяться на максимумі, а значить, можна проходити навіть із приємним акустичним комфортом.

Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 стала першою грою, що отримала підтримку DLSS 4, і це помітно одразу. Відразу після апдейту світ Найт-Сіті заграв новими барвами: не просто більш різкі текстури та деталізовані відблиски, а й справжній приріст продуктивності на будь-якому сучасному залізі. Без DLSS 4 навіть потужні ноутбуки з RTX 5090 “страждають” у районах високої щільності NPC або при ввімкненному трасуванні променів, де FPS опускається нижче 30 кадрів.

Особливу увагу заслуговує інтеграція RTX-ефектів: реалістичні відблиски в калюжах, світлові промені від неонових знаків, м’яке освітлення у приміщеннях — усе це виглядає так, наче гра відразу піднялася на рівень AAA-фільму. Path Tracing і DLSS 4 працюють разом, щоб забезпечити баланс між красою й продуктивністю, чого раніше було неможливо досягти навіть на стаціонарних ПК топового рівня.

Пресет Ray Tracing Overdrive — справжнє випробування для будь-якого GPU. І тут RTX 5070 Ti Laptop показує 137 FPS із DLSS Quality та FG ON. Для ноутбука це результат із категорії “вау”. Cyberpunk лишається найкращою вітриною технологій NVIDIA, і ноутбучна 5070 Ti чудово справляється, зберігаючи стабільність навіть у завантажених районах Найт-Сіті. Це серйозний аргумент на користь того, що ноут уже не молодший брат десктопа.

Візуальні бонуси, такі як RT-світло від рекламних неонових панелей і точне моделювання тіней, перетворюють Найт-Сіті на справжній кіберпанковий мегаполіс.

Висновок

Indiana Jones and the Great Circle, Cyberpunk 2077, Avowed, Oblivion RTX, Clair Obscur: Expedition 33, Doom: The Dark Ages, Alan Wake 2, Half-Life 2 RTX та S.T.A.L.K.E.R. 2 — усі вони чітко показують різницю між звичайною растеризацією і сучасними технологіями. Без DLSS FPS падає, картинка втрачає деталізацію, тіні та відблиски “пливуть”, а світ стає менш живим.

Увімкнення ж DLSS 4 та RTX-ефектів гарантує стабільний FPS, реалістичне освітлення, глибокі тіні та чітку геометрію об’єктів, створюючи відчуття присутності в ігровому світі.

RTX 5070 Ti Laptop показує себе як золота середина нового покоління: жодна сучасна гра не змогла “покласти” цей GPU навіть на ультра з рейтрейсингом. Середні значення від 95 до 182 FPS у різних проектах демонструють, що карта здатна впевнено тягнути 1440p. Це рішення для тих, хто хоче ноутбук без компромісів, але й без переплат за “монстра” на кшталт 5090.

Для геймерів, які хочуть відчути повний потенціал цих технологій, критично важливо мати правильне залізо. Тут на допомогу приходить Brain — одна з найбільших мереж технічного ритейлу в Україні з 25+ років досвіду.

Купуючи у Brain, ви не лише отримуєте сучасний ПК, здатний тягнути всі описані ігри з увімкненим DLSS і RTX, але й бали BrainUP, які легко конвертувати в знижки на наступні покупки. Зручна онлайн-платформа та понад 70 магазинів по всій Україні гарантують швидку доставку й актуальний асортимент.

Партнерський матеріал?
 
Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: