Новини Ігри 09.10.2025 comment views icon

Керівник Larian розкритикував плани Ілона Маска на ШІ-ігри: “Успіху досягнуть люди, котрі творять для людей”

author avatar

Андрій Русанов

Редактор новин

Керівник Larian розкритикував плани Ілона Маска на ШІ-ігри: “Успіху досягнуть люди, котрі творять для людей”

Очільник керівник видавництва Larian Майкл Доуз видав в X велику промову, в якій піддав критиці створення ігор повністю за допомогою ШІ, якого прагне досягти Ілон Маск.

На думку Доуза, головним у створенні ігор є лідерське візіонерство та взаємодія з гравцями. Геймдев має спиратися на інтереси гравців та дослухатися до них, а ігри мають викликати емоційний відгук. Штучний інтелект не здатний розуміти людей та творити для них, як це може інша людина. Як і ігровий бізнес, котрий орієнтується лише на прибуток та нехтує гравцями.

“Насправді, цій галузі потрібно не більше математично створених, психологічно навчених ігрових циклів, а радше більше вражень від світів, з якими люди взаємодіють або хочуть взаємодіяти. Штучний інтелект має своє місце як інструмент, але у нас є всі інструменти світу, і вони не компенсують неймовірну відсутність переконливого керування. Штучний інтелект не розв’яже велику проблему галузі, а саме лідерство та бачення”, — пише Майкл Доуз.

Доуз не луддит і розуміє, що технологія ШІ з часом буде відігравати помітну роль у розробці ігор. Але, на його думку, галузь має розвиватися не туди, куди вестиме її Ілон Маск чи наявна ігрова індустрія.

“Нам потрібно більше людського самовираження, а не менше. Значна частина технологій (VR, хмарні технології тощо) була залученням венчурних коштів. Нам не потрібне ще одне залучення коштів, нам потрібна витривалість. Саме для цього можуть бути корисні ці інструменти. Однозначно не для заміни людей”.

За словами видавця, ШІ аж ніяк не розв’яже проблем галузі, яка перетворилася у чисте змагання за прибутки. Водночас комерційний успіх лежить у взаємодії з гравцями та орієнтації на них. Саме це й дозволить досягти успіху.

“Не знаю, чому ніхто ніколи про це не каже, але до краху роздрібної торгівлі саме вона встановлювала правила: якість (щоб гру не повернули), ціна, доступність тощо. Коли вона зазнала краху, розумним рішенням за замовчанням було б насолоджуватися відмовою від посередників та безпосередньо спілкуватися з аудиторією сам на сам. Цього не сталося. Це перетворилося на гру у безголових курчат, які змагаються за прибутки. Штучний інтелект цього не вирішить. Успіху досягнуть ті, хто є людьми, які створюють щось для людей”.

Як зазначає PC Gamer, слова про людей, котрі створюють щось для людей, заслужено можна було б надрукувати на коробці Baldur’s Gate 3. Дійсно, Майкл Доуз сповідує саме підхід Larian до роботи.

“Просто немає відгуку без взаємної поваги. Немає взаємної поваги без поваги до майстерності. Немає майстерності без людського дотику … Перетворити ігри на цифровий, беземоційний контент — це відмовитися від будь-якого [емоційного] відгуку, а саме через нього люди грають!”

Доуз є послідовним критиком стану справ у сучасній ігровій індустрії. Ще минулого року у розмові з PC Gamer він казав, що “маркетинг мертвий” та що гравці “просто хочуть, щоб з ними розмовляли, а не щоб їх обманювали”.

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: