Новини Авто 30.08.2023 о 10:47 comment views icon

У Tesla знову проблеми з регуляторами — через прихований «‎режим Ілона», який активує автопілот без рук на кермі

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/09/Katya-96x96.jpg

Катерина Даньшина

Авторка новин

Tesla отримала спеціальний наказ від авторегуляторів США, який вимагає детального звіту щодо її систем допомоги та моніторингу водія, а також використання секретної конфігурації, відомої під назвою «‎режим Ілона».

Як правило, коли водії використовують опції Автопілота, Full Self-Driving або FSD Beta в Tesla, від них вимагають тримати руки на кермі. В іншому випадку системи авто видають візуальний, а згодом й звуковий сигнал, щоб привернути увагу людини – якщо ж і цього не вдається, деякі функції вимикаються. Утім, існує секретний режим, названий іменем гендиректора компанії Ілона Маска, який дозволяє проігнорувати усі вимоги й спокійно використовувати системи допомоги водію у повному обсязі, не тримаючи при цьому руки на кермі.

Як повідомляє Bloomberg, 26 липня Національна адміністрація безпеки дорожнього руху (NHTSA) надіслала Tesla лист і спеціальне розпорядження, яке вимагає розкрити подробиці щодо цієї таємної конфігурації – включно з тим, у яких автівках вона доступна та скільки водіїв нею могли скористатися.

«Ми стурбовані тим, як впливають на безпеку нещодавні зміни у системах моніторингу водія Tesla. Це занепокоєння ґрунтується на інформації, яка свідчить про те, що власники транспортних засобів можуть змінити конфігурації й отримати можливість керувати автомобілем у режимі автопілота протягом тривалого періоду, без закликів торкнутися керма», – пише  виконуючий обов’язки головного радника NHTSA Джон Дональдсон

Tesla мала надати інформацію до 25 серпня – однак відповідь була конфіденційною, і поки NHTSA не надає коментарів.

Паралельно агенція завершує своє багаторічне розслідування щодо серії аварій за участі Tesla з автопілотом, які врізались у нерухомі автівки швидкої. Згідно з останнім звітом NHTSA, з 1 серпня 2019 року до середини липня 2023 року сталося щонайменше 26 інцидентів за участю автомобілів Tesla, обладнаних системами допомоги водію 2-го рівня, які призвели до людських жертв. У 23 аваріях функції допомоги водію були активними ще протягом 30 секунд після зіткнення.

Протягом багатьох років Tesla наголошувала у відповідях регуляторам на тому, що її системи допомоги водію мають лише 2-й рівень, що не робить їх автономними – паралельно гендиректор компанії Ілон Маск часто суперечив цьому своїми публічними заявами (раніше юристи автовиробника говорили, що їх не варто брати до уваги – оскільки слова публічних людей можна легко «‎підробити»).

Воркшоп "PR + AI: Рисерч, Креатив, Контент" від Skvot.
Навчіться адаптувати потенціал АІ під задачі піарника. Корисні тулзи, яким можна делегувати рутину, генерувати свіжі ідеї для контенту і піар-стратегій.
Дізнатись більше

Вихідними Маск провів прямий ефір в X (Twitter), де протестував бета-версію програмного забезпечення Tesla Full Self-Driving. Під час трансляції він тримав у руках смартфон та активно спілкувався зі своїм пасажиром, керівником відділу розробки програмного забезпечення для автопілота Tesla Ашоком Елусвамі. Загалом під час 45-хвилинного ефіру програмне забезпечення працювало цілком безпечно – утім вже на 19-й хвилині Ілон був змушений перехопити кермо, оскільки автівка ледь не проїхала на червоне світло на перехресті, що потенційно могло завершитись аварією.


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: