Статті

Tesla вперше отримала понад $3 млрд чистого прибутку за квартал та запланувала на 2024 рік випуск власного роботаксі, яке буде «дешевше, ніж квиток на автобус» [Головне зі звіту]

Tesla вперше отримала понад $3 млрд чистого прибутку за квартал та запланувала на 2024 рік випуск власного роботаксі, яке буде «дешевше, ніж квиток на автобус» [Головне зі звіту]

Пізно ввечері 20 квітня (так, знову 420, настільки шановане CEO Ілоном Маском) Tesla опублікувала фінансовий звіт за перший квартал 2022 року — всупереч глобальному дефіциту чипів та загальному спаду виробництва автомобільна компанія Ілона Маска вчергове перевершила найсміливіші прогнози аналітиків і завершила квартал з рекордними фінансовими показниками. Вибрали ключові моменти зі звіту найбільшого виробника електромобілів у світі.

Фінансові показники

Останні два з гаком роки Tesla впевнено нарощує продажі та покращує своє фінансове становище, і минулий квартал став для компанії 11-м прибутковим кварталом поспіль (для тих, хто продовжує рахувати). Виторг та прибуток зростають феноменальними темпами. Власне, за перший квартал Tesla отримала дохід $18,7 млрд, що відповідає зростанню на 81% проти $10,4 млрд за підсумками первого кварталу 2021 року. І так, це новий абсолютний рекорд, тоді як консенсус-прогноз аналітиків Волл-стріт складав $17,659 млрд. Водночас чистий прибуток вперше перевищив $3 млрд та сягнув $3,3 млрд (або $3,7 млрд, якщо рахувати не за GAAP). 

Графік нижче дозволяє оцінити динаміку зростання виторгу у перших кварталах з 2011 року

Як зростали доходи Tesla з 2011 року

Динаміка чистого прибутку Tesla — в розрізі кварталів з 2015 року.

Частка нормативних кредитів Tesla вперше отримала понад $3 млрд чистого прибутку за квартал та запланувала на 2024 рік випуск власного роботаксі, яке буде «дешевше, ніж квиток на автобус» [Головне зі звіту]Tesla вперше отримала понад $3 млрд чистого прибутку за квартал та запланувала на 2024 рік випуск власного роботаксі, яке буде «дешевше, ніж квиток на автобус» [Головне зі звіту](zero-emission vehicle) — чисті» дотації від інших автовиробників, які не укладаються в екологічні норми в загальному обсязі продажів продовжує скорочуватися. За перший квартал компанія отримала $679 млн проти $518 млн рік тому та $314 млн у четвертому кварталі 2021 року.

Валова маржа автомобільного бізнесу піднялася на 636 базових пунктів — до рекордних 32,9%. Ніхто з конкурентів не може похвалитися такою високою маржею.

Вільний грошовий потік Tesla, який обчислюється вирахуванням з операційного грошового потоку капітальних витрат, зріс на 660% — до $2,228 млрд, а обсяг коштів та їх еквівалентів досяг $17,505 млрд (+2%). При цьому загальні боргові зобов’язання Tesla (за виключенням безрегресного фінансування продуктів) на кінець першого кварталу впав ниже $0,1 млрд проти $5,1 млрд рік тому.

Продажі автомобілів та наявні виробничі потужності

У першому кварталі Tesla випустила 305 407 автомобілів (+69%) і відвантажила клієнтам 310,048 (+68%) — нові рекорди. 

Нижче — графік, що наочно демонструє динаміку продажів Tesla з 2008 року (дані за 2022 рік — “прогноз” автора @ICannot_Enough, він просто підсумовував продажі за попередні чотири квартали).

У 2020 році сумарні виробничі потужності двох активних заводів Tesla перевищили 1 млн авто, а зараз вони становлять понад 1,2 млн.

Tesla вперше отримала понад $3 млрд чистого прибутку за квартал та запланувала на 2024 рік випуск власного роботаксі, яке буде «дешевше, ніж квиток на автобус» [Головне зі звіту]

У березні-квітні Tesla з інтервалом у два тижні відкрила два нові заводи — перший європейський Giga Berlin-Brandenburg та ще один в США Giga Texas. На обох почалось серійне виробництво компактного кросовера Model Y, зараз автовиробник поступово нарощує темпи виробництва. Причому Giga Texas вже випускає Model Y з новою конструкцією та елементами 4680 власної розробки (акумуляторний блок виступає частиною конструкції кузова, що з’єднує передню та задню частини днища). Наочно спрощення конструкції, що позитивне вплине на темпи нарощування виробництва, дозволяють оцінити зображення нижче.

Tesla вперше отримала понад $3 млрд чистого прибутку за квартал та запланувала на 2024 рік випуск власного роботаксі, яке буде «дешевше, ніж квиток на автобус» [Головне зі звіту]
Порівняння попередньої конструкції Model 3 (виділено 171 окремий елемент кузова) та нової конструкції Model Y — виділені дві окремі частини кузова, які виготовляються повністю, а не з окремих частин (це ті самі славнозвісні ливарні установки Giga Press). Це мінус понад 1600 зварних швів.

Під час конференц-дзвінка з інвесторами CEO Ілон Маск висловив сподівання, що Tesla відвантажить клієнтам 1,5 млн машин за підсумками 2022 року. Це збігається з попередніми оцінками галузевих спостерігачів.

До кінця року Tesla визначиться з місцем для будівництва наступного заводу.

Tesla вперше отримала понад $3 млрд чистого прибутку за квартал та запланувала на 2024 рік випуск власного роботаксі, яке буде «дешевше, ніж квиток на автобус» [Головне зі звіту]
Різкий стрибок замовлень після Супербоулу з величезною кількістю автомобільної реклами та графік операційної маржі у порівнянні з іншими світовими брендами

На квітневій презентації Tesla Cyber Rodeo Ілон Маск підтвердив незмінність планів щодо випуску нових авто у 2023 році — мова йде про тягач Semi, спорткар Roadster та бронепікап Cybertruck. Спочатку Tesla планувала випустити Semi та Roaster у 2020 році, а Cybertruck — у 2021 році.

Енергетичний бізнес та мережа станцій швидкої зарядки Supercharger

Інші напрямки бізнесу Tesla (сонячні батареї та акумулятори, а також сервіси) також показали ріст:

Tesla вперше отримала понад $3 млрд чистого прибутку за квартал та запланувала на 2024 рік випуск власного роботаксі, яке буде «дешевше, ніж квиток на автобус» [Головне зі звіту]
Дані про виторг за напрямами бізнесу Tesla, млрд дол..

Загальні постачання домашніх акумуляторів Powerwall та промислових Powerpack збільшилися на 90% і досягли 846 МВт·год, головним чином завдяки високому попиту на промислові сховища енергії Megapack, щоб задовольнити попит. Наразі Tesla займається нарощуванням потужності лінії Megapack до планових 40 ГВт·год. Нещодавно компанія побудувала у Неваді гігантське сховище енергії Megapack на 360 МВт·год, яке забезпечить енергією 60 тис. будинків у США. За планом Ілона Маска, колись у майбутньому Tesla Energy має за виторгом наздогнати Tesla Automotive.

Обсяг постачань сонячних панелей за квартал склав 48 МВт проти 92 МВт рік тому. Спад пояснили затримками імпорту деяких сонячних компонентів. Водночас кількість розгорнутих сонячних дахів Solar Roof на приватних будинках продовжувала зростати у порівнянні з минулим роком.

Глобальна мережа станцій швидкої зарядки Tesla Supercharger зросла до 3 724 штук (+38%), а кількість точок підключення — до 33 657 одиниць (+37%). В Україні станцій Supercharger немає — востаннє Tesla відтермінувала відкриття перших зарядок на 2022 рік, але сталася війна.

Autopilot, Full Self-Driving (FSD) і сервіс роботаксі Tesla Network

Full Self-Driving (FSD) — покращена версія Autopilot з розширеним пакетом можливостей, включаючи функції реагування на сигнали світлофорів та дорожні знаки Traffic Light and Stop Sign Control та Navigate on Autopilot. FSD позиціюється як майбутній повноцінний автопілот для автомобілів Tesla (з 2016 року всі автомобілі Tesla, включно з молодшою версією Model 3, оснащуються необхідним для функціонування системи обладнанням).

З жовтня 2020 року Tesla тестує оновлення FSD, яке покликане прокачати нинішню систему допомоги водієві Autopilot з нинішнього другого до найвищого п’ятого рівня та забезпечити автомобілям компанії давно обіцяну повну автономність, з обмеженою кількістю учасників і тільки в США. У 2021 році Tesla повністю відмовилася від радарів для автопілота на користь камер (Tesla Vision), запустила підписку Full Self Driving, яка забезпечує доступ до розширених можливостей Autopilot за $199 на місяць замість разової плати $12 000, представила новий чип D1 продуктивністю 362 Тфлопс  для суперкомп’ютера Dojo екзафлопного класу, який ефективніше навчатиме машини, розширила доступність автопілота Full Self-Driving, і запровадила рейтинг «безпеки водія». Водночас Tesla перебуває під пильною увагою американських регуляторів і наразі є фігурантом декільком розслідувань, зокрема і через численні аварії з припаркованими спецмашинами.

З початку року Tesla випустила сім оновлень FSD (усі вони розповсюджувалися “по повітрю”) і наразі працює над покращенням технології, щоб до кінця року повноцінно запустити FSD Beta для всіх клієнтів в США. Зараз у США налічується понад 100 000 автомобілів, які працюють із вдосконаленою системою допомоги водієві (+40 тис. за квартал). Окрім того, в березні доступ до FSD Beta відкрили першим клієнтам в Канаді.

Ілон Маск під час конференц-колу з інвесторами відмовився відповідати на запитання щодо прогресу розробки Tesla FSD та натомість порадив журналістам купити пакет, щоб оцінити самотужки.

У січні Маск під час звіту висловив впевненість, щоб вже цьогоріч система FSD буде водити безпечніше, ніж людина, та назвав нові приблизні терміни запуску нашумілого сервісу роботаксі Tesla Network — до кінця 2022 року. Якщо пам’ятаєте, спочатку його запуск планувався на 2020 рік.

На початку місяця під час Tesla Cyber Rodeo Маск анонсував футуристичне безпілотне таксі. Під час конференц-дзвінка CEO розповів, що Tesla планує показати його у 2023 році та почати масове виробництво у 2024 році. Також Ілон Маск наголосив, що сервіс буде надзвичайно доступним — «дешевше, ніж квиток на автобус у розрахунку на пройдену милю».

***

Кому цікаво, за посиланнями повний фінансовий звіт Tesla за перший квартал 2022 року та розшифровка конференц-дзвінка з інвесторами — звіт і розшифровка.


Завантаження коментарів...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: