Интервью Игры 01.09.2019 в 09:00 comment

10 років в інді: інтерв’ю з керівником ігрової студії Lion’s Shade

author avatar
https://secure.gravatar.com/avatar/a7ff5720c3154f43d346eda1622241d6?s=96&r=g&d=https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/06/no-avatar.png *** https://secure.gravatar.com/avatar/a7ff5720c3154f43d346eda1622241d6?s=96&r=g&d=https://itc.ua/wp-content/uploads/2023/06/no-avatar.png *** https://itc.ua/wp-content/themes/ITC_6.0/images/no-avatar.svg

Про львівську інді-студію Lion’s Shade, яка більше 10 років займається розробкою ігор і має у своєму активі вже 6 закінчених проектів, майже нічого не відомо. Співробітники переховуються за псевдонімами та не прагнуть спілкуватися з пресою. Проте, у зв’язку з виходом нової гри Lion’s Shade, фантастичної економічної стратегії Cliff Empire, ми вирішили поставити декілька запитань керівнику студії, що ховається за псевдонімом Avreliy.dev.

У портфоліо студії Lion’s Shade вже п’ять проектів що вийшли, деякі з яких, незважаючи на те, що створені всього лише трьома людьми, можуть конкурувати з продуктами великих студій.

Sea Journey (2009) – казуальна гра про піратів в жанрі три-в-ряд з морськими битвами та елементами RPG. Видавець Big Fish Games.
Cubium (2011) – емоційний 2D-платформер / головоломка. Видавець KranX Productions.
FootLOL: Epic Fail League (2013) – божевільний аркадний футбол зі зброєю. Видавець HeroCraft.
Tempest: Pirate Action RPG (2016) – піратська рольова гра з відкритим світом. Видавець HeroCraft.
Cliff Empire (2019) – фантастичний містобудівний симулятор. Видавець Lion’s Shade.

Гра Crazy Soccer: Football Stars (2018), розробником якої на Steam також вказана Lion’s Shade – це модифікована гра FootLOL. Доробкою з дозволу Lion’s Shade займалась компанія HeroCraft.

І перше питання про псевдоніми. Чому, на відміну від інших інді-розробників, у вас на сайті вказані тільки нікі, а не справжні імена? Від кого ви переховуєтесь?
Мабуть то мода 2000-них років… З часом розумієш, що імена і не мають особливого змісту, головне — якісний продукт. Але якщо вже так пішло, то хай так і залишається.

Як і коли ви прийшли в ігрову індустрію? Чим займалися до цього?
Грався в пісочниці, ходив в початкову школу, потім з 9 років вчився програмувати… на той час були популярні приставки. З появою комп’ютерів покупав диски з іграми. Власне, через півроку стукне 30… виходить, що все життя пішло на цю справу.

Основи Python для школярів від Ithillel.
Відкрийте для вашої дитини захопливий світ програмування з нашим онлайн-курсом "Програмування Python для школярів". Ми вивчимо основи програмування на прикладі мови Python, надаючи зрозумілі пояснення та цікаві практичні завдання.
Зареєструватися

Скільки людей працює над іграми Lion’s Shade? Три, як зазначено на сайті, чи ви залучаєте ще і фрілансерів?
До того як одружився, я працював один. Після — вдвох. Замовляв на стороні тільки музику, декілька раз пробував також і графіку, але з часом зрозумів, що графіку краще все ж робити самому, як і раніше… По музиці співпрацював частіше з одним композитором і так от автоматично він з’явився в титрах більшості наших проектів (мається на увазі Вадим Крахмал, що співпрацює з багатьма українськими студіями, наприклад, с розробниками стратегії «Острів» – прим. ред.).

Всі ваші ігри зроблені в абсолютно різних жанрах і стилях? Ви все ще шукаєте своє місце, чи не любите зациклюватися на чомусь одному?
Є ще з десяток заморожених проектів зовсім інших жанрів… просто за роки роботи над одною грою жанр, та й сам проект, сильно набридають.

До Cliff Empire ви випускали всі свої ігри спільно з видавцями, переважно російськими, Cliff Empire ж вирішили видавати самостійно. Чому?
Раніше не існувало Steam Early Access. Був ще Steam Greenlight, але пройти його без видавця було майже неможливо. EA з’явився наприкінці розробки Tempest (трохи раніше, у березні 2013 – прим. ред.). Тож після закінчення цього проекту працювати в вільному режимі було суцільним задоволенням.

Більшість ваших ігор вийшло в Steam. Чи придивлялися ви до інших магазинів, наприклад, Epic Games Store?
Було б добре дати собі раду зі Steam-аудиторією… Вони пишуть, пишуть, пишуть, я читаю, читаю, читаю… Якщо додасться ще якась платформа, то буде заскладно.

Наскільки я знаю, Tempest: Pirate Action RPG вийшла між іншим і на iOS, де отримала начебто непогані відгуки. Чи задоволені ви продажами на iOS, чи правду кажуть, що мобільні платформи зараз окуповані Free-to-Play і платні проекти практично не мають шансів на заробіток?
Я не звертав уваги на пропорцію прибутку між платформами, тому що від самого початку не був зацікавлений в мобільному ринку. Я недолюблюю мобільні платформи, нема де розвернутись, купа обмежень, та і гравці проводять час зазвичай в туалеті (згідно статистики це друге після роботи місце, де мобільні ігри займають свій ефір). Для мене більш звично проводити вечори в зручному кріслі перед 32” екраном з чимось якісним і з повною концентрацією, і без завершення з туалетним папером… На цьому тижні пограв Battlefront II, з того часу як для роботи змінив ноутбук на стаціонарний ПК – мабуть, вперше побачив що таке дійсно файна графіка.

Основи Python для школярів від Ithillel.
Відкрийте для вашої дитини захопливий світ програмування з нашим онлайн-курсом "Програмування Python для школярів". Ми вивчимо основи програмування на прикладі мови Python, надаючи зрозумілі пояснення та цікаві практичні завдання.
Зареєструватися

Українська мова з’явилась у ваших іграх тільки в Cliff Empire. Як ви вважаєте, наявність української локалізації обов’язкова для ігор, зроблених в Україні?
В старих проектах перекладом займались на стороні видавця, а оскільки видавці були російські – я надавав одну локалізацію, а вони займались рештою. Для Cliff Empire всі тексти з самого початку були одразу на трьох мовах, потім волонтери попросили відкрити доступ до текстів, і це дало можливість додати ще 7-8 мов (зараз Cliff Empire перекладена на 13 мов – прим. ред.). Не можу сказати за інших розробників, чи повинна бути українська мова, але для нас наразі це обов’язковий пункт.

Як я знаю, ваші наступні ігри, Aventarium та AI Olympius, перебувають у розробці досить давно, здається, ще з 2014 р. Принаймні геймплейний ролик AI Olympius з’явився ще в 2015 р. Ці проекти ще живі? Розкажіть про них?
Стоять в морозилці, Aventarium переставлений в холодильник для розморожування. Попри них є ще декілька свіжих розробок різних жанрів. Думаю, точного кандидата на розробку й перехід в активну фазу виберемо вже після завершення полірування Cliff Empire. Наразі кожних пару днів випускаються патчі… а кількість багів особливо не зменшується…

З досвіду більш ніж 10 років в українському інді, чи готові ви сказати, що інді-розробник може прожити на дохід від своїх проектів, чи все ж краще мати ще одне стабільне місце роботи, яке буде годувати?
Для початківців стабільне місце роботи бажане. Сам в студентські роки підробляв «на стороні» як нормальні люди.

Якби ви могли повернутися на 10-15 років назад, стали б знову займатися іграми, чи обрали б інший напрямок?
Файно як є.

Дякуємо за відповіді і успіху вам з доробками Cliff Empire та новими іграми.


Loading comments...

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: