Новини WTF 20.09.2025 comment views icon

Китайські вбиральні переходять на модель freemium: папір видають лише після перегляду реклами

author avatar

Вадим Карпусь

Автор новин

Китайські вбиральні переходять на модель freemium: папір видають лише після перегляду реклами
Контроль у Китаї / Depositphotos

Китай дедалі більше нагадує антиутопічний світ Джорджа Орвелла, де громадян контролюють через соціальні рейтинги та технології. Тепер під цю тенденцію потрапили навіть громадські туалети.

Як повідомив China Insider в Instagram, у деяких громадських вбиральнях люди змушені сканувати QR-код на спеціальному диспенсері з туалетним папером. Після цього на смартфоні запускається рекламний ролик, який треба переглянути, щоб отримати невелику порцію необхідного у такому місці паперу.

Якщо ж користувачеві потрібна додаткова кількість чи він не хоче дивитися рекламу, доведеться заплатити 0,5 юаня (приблизно2,90 грн). Чиновники виправдовують це рішення турботою про економію ресурсів і називають його способом уникнути надмірного використання туалетного паперу.

 

Переглянути цей допис в Instagram

 

Допис, поширений China Insider (@chinainsider)

Прогнозовано, у коментарях до публікації з’явилася маса згадок про орвелівські мотиви та посилення контролю над громадянами навіть у повсякденних дрібницях.

Варто нагадати, що подібні ініціативи в Китаї вже запускали раніше. Ще у 2017 році в парку Храму Неба в Пекіні встановили диспенсери з функцією розпізнавання обличь, які видавали туалетний папір лише після ідентифікації відвідувача. Це викликало серйозні питання щодо приватності та державного моніторингу за допомогою технологій.

Цікаво, який буде наступний крок у громадських вбиральнях у Китаї? Лайк, підписка, дзвіночок за доступ до унітазу? А людям з низьким соціальним рейтингом взагалі заборонять… користуватися?

Джерело: wccftech

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: