Виявляється з 2023 року медіанна ціна найпопулярніших нових ігор у Steam знизилася більш ніж на 14%. Падіння вартості краще помітно на бестселерах, ніж на маленьких проєктах.
У новому дослідженні GameDiscoverCo проаналізували перший місяць продажів 50 нових платних ігор у Steam з лютого 2023‑го по 2025-й. У середньому ціни майже не змінилися, падіння лише близько 2%. Здається, дрібниця. Але якщо дивитися на медіану, то відбулося падіння на 20% у перерахунку на кількість одиниць, що купують гравці.
“Це означає, що за останні 2,5 роки помітно зросла кількість дешевших ігор, якщо дивитися на самі обсяги продажів”, — пише експерт та засновник компанії Саймон Карлесс.
Якщо рахувати не тільки кількість проданих копій, а й доходи, картина трохи інша. У такому випадку середня ціна теж знизилася на 2%, а медіанна — на 14%. За цими розрахунками виявилося, що АА-ігри опинилися у найвразливішій категорії.
Наприклад, інді‑проєкти за $10-15 краще продаються, бо користувачі не бояться втратити завелику суму грошей. На іншому боці знаходяться великі AAA‑релізи за $60–70, яким достатньо бренду, щоб суттєво підвищити шанс на успішні продажі. А от між ними категорія “середніх” ігор за $30–50, як Clair Obscur: Expedition 33, Grounded 2 чи Titan Quest 2. Вони можуть стати популярними та продатися, що знову доводить тенденція цього року, але конкурувати стає важче.
Новим іграм без фанбази та сильного жанрового “гачка” все складніше ставити ціну вище $25, вважають аналітики. Геймери часто цікавляться інді-іграми, які недорогі та веселі, або гігантами індустрії. До цього додаються постійні сезонні або тематичні розпродажі Steam, де релізи попередніх років продаються зі знижками 50–90%. У результаті користувач замислюється, чи варто йому віддавати свої $50 на проєкт, в якому він не до кінця впевнений. Схожа логіка цього року змусила Xbox двічі змінити думку щодо вартості The Outer Worlds 2.
Але в кожній тенденції існують винятки. Наприклад, у березні 2024‑го Content Warning, Rusty’s Retirement і Buckshot Roulette потрапили в топ‑10 продажів, хоча коштували менш як $10. Розробники навмисно залишили низьку ціну, щоб зробити ставку на масовість. Тож тут падіння ціни було помітним на прикладі невеликих ігор, але воно було штучним.
Є ще один момент, який впливає на сприйняття цін у Steam. Платформа досі рахує регіональні прайси за курсом 2022 року, тому залежно від країни ігри або дешевші, або дорожчі на 20-40%. Проте, як показує звіт, саме кінець 2023-го став точкою, де медіана почала стабільно рухатися вниз. До цього моменту падіння не було настільки помітним.
Джерело: Games Radar

Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: