Огляди Ігри 18.11.2025 comment views icon

Огляд Call of Duty: Black Ops 7 — коли амбіції підводять усю франшизу

author avatar

Павло Чуйкін

Заступник головного редактора, керівник відділу оглядів

Call of Duty: Black Ops 7

Call of Duty завжди була флагманською серією шутерів від першої особи. Але Black Ops 7 вийшла всього через рік після високо оціненої, і нами теж, Black Ops 6. Навіть самі розробники з Treyarch визнавали побоювання щодо втоми від франшизи. Тож який маємо результат? На момент написання огляду на Metacritic в гри 1.7/10 від користувачів і це найнижча оцінка в історії серії. Проте водночас в гри відносно високі оцінки критиків. Але чому так сталося? Чому біля гри буквально сформувалося два табори, де одні дуже не задоволені, а інші відмічають позитивні моменти та навіть отримують задоволення від проходження. Спробуємо розібратися в усіх цих речах в нашому огляді Call of Duty: Black Ops 7.

Огляд Call of Duty: Black Ops 7 — коли амбіції підводять усю франшизу
Call of Duty: Black Ops 7
Від 3399 грн.

Плюси:

якісна графіка; чудовий дизайн карт у мультиплеєрі; покращена система руху; фірмовий динамічний мультиплеєр; класичний режим "Зомбі"; багато різного контенту; доступність через Game Pass; кросплатформність

Купити в Steam

Мінуси:

недолуга сюжетна кампанія для соло-гравців; слабкий сюжет; незрозумілі рішення з відсутністю паузи та зберігань на рівнях

Купити в Steam
6.5/10
Оцінка
ITC.ua

Світ та атмосфера Call of Duty: Black Ops 7

Сюжет Call of Duty: Black Ops 7 переносить нас у 2035 рік. Сама ж історія є фактичним продовженням подій Black Ops 2. Це майбутнє, де технології досягли нових висот, але людство все ще веде війни. Ви граєте за Девіда Мейсона, який тепер очолює елітний загін. Початкова місія його маленької команди з чотирьох людей розслідувати можливе повернення терориста Рауля Менендеса, але справжнім антагоністом в новій частині стає технологічний конгломерат “Гільдія” на чолі з Еммою Каган.

Центральною темою нової частини популярного шутера можна назвати психологічну війну та проблему високих технологій в руках людей, які негативно впливають на суспільства та країни. “Гільдія” використовує галюциногенний токсин під назвою “Колиска”, що розмиває межу між реальністю та кошмарами. Це дає розробникам привід створити сюрреалістично-кошмарні рівні, де гравці борються не лише з солдатами, а й із власними страхами та спотвореною пам’яттю.

Візуально Call of Duty: Black Ops 7 продовжує класичні традиції серії, тому перед нами яскравий, динамічний екшн-шутер з футуристичними технологіями. В ньому все знайомо та доведено до візуальної стерильності, що так добре вайбує саме фанатам серії Black Ops.

Події гри розгортаються в різних локаціях: від неонового Токіо до засніженої Аляски, від підземних комплексів до вигаданого міста-держави Авалон. Місцева атмосфера коливається від реалістичних бойовиків до психоделічних жахів, а це створює, м’яко кажучи, неоднорідний, але однозначно яскравий досвід від проходження.

Але проблема в тому, що сюжет Call of Duty: Black Ops 7 виявився достатньо слабким та невиразним. Розкриття головного лиходія відбувається надто швидко, через що відразу падає драматична напруга. Також історія сильно залежна від знання попередніх частин, що робить її менш доступною для новачків. На початку мені навіть довелося лізти в інтернет і нагадувати собі події та героїв попередніх ігор Black Ops, що з розумінням слідкувати за подіями та наявними тут камео. Це ж відразу раджу зробити і вам. Все це різко контрастує з минулою Black Ops 6, кампанія якої була дійсно однією з найкращих за останні роки франшизи.

Ігролад Call of Duty: Black Ops 7

Call of Duty: Black Ops 7 складається з трьох основних режимів: кампанії, мультиплеєра та режиму “Зомбі”.  Розробники з Treyarch та Raven Software зробили радикальний крок і повністю переорієнтували кампанію на кооперативне проходження для чотирьох гравців. І тут варто зрозуміти, що це не додаткова фішка, а ядро всього дизайну кампанії. Всі 11 наявних місій, які можна пройти десь за 5-7 годин, створені з розрахунку на команду. А ще можна перемикатися на режим від третьої особи.

Якщо у вас є друзі для спільного проходження, то кампанія може стати цікавим досвідом. Ігровий процес став набагато більш вертикальним завдяки різним наявним гаджетам майбутнього типу гака-кішки, костюма-крила та стрибків від стін. Усе це дозволяє швидко переміщатися по дахах і трохи нагадує Titanfall 2. Майже кожна з місій поєднує лінійні сегменти з відкритими зонами, де часто потрібна координація команди.

Битви з босами, які, правда, іноді з ‘явилися ніби з шутерів 2000-х, вимагають спільних зусиль, адже в них кілька слабких місць, які потрібно атакувати одночасно. Ну й деякі відкриті локації дозволяють розділятися та обирати різні маршрути. І все це дійсно працює, якщо ви граєте командою.

Але що ви, як і я, одинак, який кожен рік чекає нову Call of Duty для сольного проходження, то в мене для вас погані новини і відразу три великі проблеми.

Пройти сюжетку в соло можна, але це буде не так зручно, як в команді. Також гра не дає вам хоча б ШІ-напарників для проходження, тому в моментах на мапі, розрахованих на чотирьох гравців, ви будете все робити самостійно. Наприклад, закладати чотири заряди замість одного, або натискати декілька кнопок в різних місцях замість однієї. А це, скажу я вам, дуже сильно бісить.

А ще Девід Мейсон постійно веде діалоги з напарниками, яких фізично немає поруч. Можливо це якось ще й можна було б списати на розмови по рації, а персонажі нібито знаходяться на базі і дають вам підказки та поради. Проте вони обговорюють різні ігрові моменти, які ніби то роблять разом з вами, але їх фактично немає.

Також кампанія Call of Duty: Black Ops 7 вимагає постійного інтернет-з’єднання. Навіть коли ви граєте наодинці. А ще гру неможливо поставити на паузу. Ви можете натиснути на кнопку меню, але персонаж все одно залишатиметься вразливим і у бойовій зоні, а гра фактично продовжується без вас.

Не забуваємо й про проблеми зі збереженнями. Гра, звичайно, збереже прогрес, якщо ви загинете під час бою і ви з’явитеся на найближчому чекпоінти для респавну, але вона не дозволить вийти з місії та повернутися до тієї ж точки пізніше. Тобто кожну місію необхідно завершити за один сеанс. І це дуже не зручно і дивно, бо якщо вам потрібно перерватися прямо зараз, то ви втратите весь прогрес.

Після закінчення сюжетної кампанії гра не закінчується, бо сюди завезли режим Endgame. Це такий собі PvE-досвід на 32 гравці, але можна грати і в соло, що нагадує extraction-шутери. Ви поступово прокачуєте свого героя, висаджуєтеся на мапу, виконуєте завдання, вбиваєте ботів, лутаєтеся і виходите. Якщо вас вб’ють, то втрачається все надбане. Спробувати це можна на годину-дві заради цікавості, але заохотити мене грати далі в розробників не вийшло.

На відміну від кампанії, багатокористувацький режим став поверненням до класичної формули серії Black Ops, яку так люблять фанати. І це, напевно, можна назвати сильною стороною нової частини, хоча мені візуально та за геймплеєм вона подобається найменше за мультиплеєри інших частин.

На старті в онлайні доступно 16 карт для режиму “6 на 6” та дві для масштабних битв “20 на 20”. Це точно солідний набір контенту, особливо порівняно з попередніми частинами на релізі. Ну й за дизайном карти мають класичну трисмугову структуру та заохочують фірмові динамічні сутички, а ще включають як нові локації, так і оновлені версії класичних карт (Raid та Hijacked).

Шутер також отримав систему руху Omnimovement з Black Ops 6, але тепер доповнену стрибками від стін. Тобто гравцю без проблем можна рухатися буквально в будь-якому напрямку, що робить геймплей більш вертикальним. А це вже відкриває ну дуже багато нових тактичних можливостей.

Для кожного гравця є глибока кастомізація навичок, і є гібридні бойові спеціалізації для перків, тому можна створювати збірки під різні стилі гри.

Також нагадаю про нові режими, які співіснують з класичними швидкими битвами 6 на 6. Режим Overload схожий на захоплення прапора, а масштабний режим “20 на 20” під назвою Skirmish. Останній точно намагається наслідувати серію Battlefield, але карти тут здаються занадто порожніми, та й сам він, на мою думку, не дуже підходить до ураганного ігроладу Call of Duty, особливо динамічної Black Ops.

Стрільба в мультиплеєрі Call of Duty: Black Ops 7 приємна, динаміка висока, а карти добре продумані. Але я все ж зробив би трохи коротшим ТТК (time-to-kill), бо іноді гравця треба буквально нашпигувати патронами перш ніж вбити. З іншого боку якраз в мультиплеєрі можна дуже часто померти за секунду. Кажуть, що це через проблеми з кодом та серверами.

Не забуваємо й про режим “Зомбі”. Тут розробники повернулися до улюбленої фанатами раундової системи виживання проти орд нежиті, і відмовились від експериментів з відкритим світом, які були в минулих частинах.

Основна карта цього режиму називається Ashes of the Damned. Вона велика і заплутана, а ще, звісно, з похмурою атмосферою, безліччю таємниць та складних завдань. Також повернули різні спеціальні бусти для гравців, які можна активувати під час матчу.

Ще є менша карта виживання Vandorn Farm, режим Survival, тобто спрощений варіант на невеликій ділянці, ускладнена версія з додатковими модифікаторами під назвою Cursed та незвичний аркадний шутер з видом зверху Dead Ops Arcade 4.

Як бачимо, в режимі “Зомбі” є в що пограти і якщо ви фанат кооперативного виживання, то це саме те, що вам потенційно може сподобатися. Єдине, що відлякує, то це наявність героя зі срср на ім’я Ніколай, які розмовляє англійською з грубим російським акцентом.

Графіка та оптимізація Call of Duty: Black Ops 7

Call of Duty: Black Ops 7 використовує власний рушій Activision, який точно розвивається з кожною грою серії. Візуально гра виглядає сучасно і динамічно, хоча й не революційно, бо ще роки з три, на мою думку, вперлася в наявну стелю покращення якості картинки. Тут просто немає куди більше шліфувати та деталізувати, бо все й так вилизано та прикрашено.

Через все це маємо якісні футуристичні локації з хорошою деталізацією, круті ефекти освітлення, особливо в неонових містах, сюрреалістичні мапи з психоделічними ефектами, а також якісно зроблені анімації руху та стрільби. Наприклад, коли ви почнете перезаряджати автомат і під час цього натиснете іншу кнопку, то герой зробить це, а потім продовжить заряджання з того місця, на якому зупинився.

Водночас деякі текстури виглядають застарілими, а персонажі мають менш виразні обличчя порівняно з топовими AAA-іграми і навіть, здається, з минулою частиною гри.

На консолях Call of Duty: Black Ops 7 працює стабільно, видаючи 60 FPS у високій роздільності. На ПК ситуація складніша, проте гра не вимагає надпотужного заліза. Але технічні проблеми все ж присутні.

Тому з відгуків в мережі та дописів моїх колег можна сказати про певні рідкі збої та вильоти під час місій та в мультиплеєрі, про проблеми з продуктивністю на деяких відеокартах від AMD та про проблемний мережевий код в мультиплеєрі, який я згадував вище. Також іноді зустрічаються скарги на дрібні баги з анімаціями.

Окремий скандал викликало використання ШІ для створення ігрових карток-візитівок. Гравці швидко помітили характерні артефакти штучного інтелекту, і це викликало хвилю критики.

Ціни та локалізація

Call of Duty: Black Ops 7 доступна на PlayStation 5 та 4, Xbox Series X/S, Xbox One та ПК. Також гра підтримується у Xbox Game Pass, PC Game Pass, GeForce Now та Xbox Cloud Gaming.

В Україні гра коштує 3399 гривень на ПК та PlayStation 5, а ще є Vault Edition за 4699 гривень.

Vault Edition включає:

  • Доступ до гри на всіх платформах;
  • Сезонний пропуск першого сезону;
  • Додаткові скіни для операторів та зброї;
  • 50 рівнів для бойового пропуска;
  • Ексклюзивні косметичні предмети.

Для передплатників Game Pass Call of Duty: Black Ops 7 доступна з першого дня в каталозі, а це точно що робить значно доступнішою для багатьох гравців.

З локалізацій є російські субтитри, але добре, що хоч вже перестали озвучувати російською. Українську не завезли і навряд чи це станеться найближчим часом. Але тут все зрозуміло й англійською, субтитри не складні в цьому плані, а меню зрозуміле.

Висновок:

Call of Duty: Black Ops 7 — гра глибоких суперечностей і яскравий приклад того, як амбітні експерименти можуть нашкодити навіть такому великому проєкту. Це не погана гра в класичному розумінні, адже тут є адекватний мультиплеєр з якісним дизайном карт, класичний режим "Зомбі" для кооперативного виживання і навіть цікаві ідеї в кампанії. Але виконання всього цього виявилося настільки проблемним, що логічно відштовхнуло значну частину аудиторії.

Рішення зробити кампанію виключно кооперативною могло б бути сміливим і цікавим кроком вперед, якби розробники передбачили адекватний досвід для гравців-одинаків. Натомість вони створили систему, яка реально ворожа до сольного проходження через постійні онлайн-вимоги, відсутність паузи, незручну систему збережень і відсутність ШІ-напарників.

Call of Duty: Black Ops 7 вийшла лише через рік після високо оціненої Black Ops 6, на ринок, де домінує успішна Battlefield 6, і не змогла запропонувати майже нічого крутішого та якіснішого. Це гра з дійсно яскравими елементами, похованими під шаром суперечливих рішень.

Якщо ви граєте переважно в мультиплеєр або маєте постійну компанію для кооперативу, то точно можете ризикнути, особливо через Game Pass. Якщо ж ви шукаєте повноцінний одиночний досвід, то краще зачекайте наступної частини.

Купити в Steam
Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: