
Легендарний геймдизайнер і керівник Obsidian Джош Соєр переконаний: класичні RPG майже зникли не через гравців, а через роздрібні мережі.
За його словами, саме магазини вирішили, що такі проєкти не продаватимуться — і фактично зупинили їхній розвиток. Легенда RPG пояснив, що колись студії були повністю залежні від ритейлу.
“Причина, чому ми припинили робити ігри на Infinity Engine, була в тому, що роздрібні продавці сказали, що ніхто не хоче їх купувати. Ми запитали, чи можемо побачити дослідження — і нам, по суті, відповіли: “Просто повірте нам”, — каже геймдизайнер головний дизайнер Fallout: New Vegas та автор Pillars of Eternity.
На GCAP 2025 Джош Сойєр згадав, як у 2000-х роздрібні мережі масово відмовлялися брати ігри на Infinity Engine — рушії, що лежав в основі Baldur’s Gate та Icewind Dale. Формат ізометричних RPG вважали застарілим, тож магазини не вірили в попит, а видавці не наважувалися йти проти них. Це ставило під загрозу сам факт виходу гри — і студії ризикували залишитися без доходу.
Цифрова дистрибуція змінила правила гри. Завдяки Steam та іншим платформам студії отримали змогу продавати напряму, без посередників і ризику залишитися без полиць у магазинах. Наприклад, Pillars of Eternity дотепер жива і нещодавно навіть отримала величезне оновлення. А цього року Steam влаштовував тематичний розпродаж ізометричних ігор.
Але з новими свободами прийшли нові труднощі — Соєр визнає, що тепер найскладніше не створити гру, а змусити гравця її помітити. Але попри це жанри, які колись вважали мертвими, повернулися — від культових серій RPG на кшталт Baldur’s Gate 3 до інді-хітів на кшталт SKALD: Against the Black Priory.
Крім того, раніше бос Baldur’s Gate 3 висловлювався на схожу тему. СЕО Larian Studios Свен Вінке критикував тих, хто називає синглові ігри “мертвими”. Якщо десятиліття тому роздрібні продавці ледве не поховали цілий жанр, то однокористувацькі ігри під ризиком через проблеми з фантазією.
Джерело: PC Gamer
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: