Статьи

Інтерв’ю з режисером фільму Apple-Man Василем Москаленком, якого хоче засудити Apple: «Я був упевнений, що це якесь непорозуміння»

Інтерв’ю з режисером фільму Apple-Man Василем Москаленком, якого хоче засудити Apple: «Я був упевнений, що це якесь непорозуміння»

Український комедійний фільм про супергероя Apple-Man, який вміє левітувати яблука, був успішно профінансований через платформу Kickstarter. Проєкт зібрав приблизно $120 тиc. Епічний трейлер з перших днів привернув увагу кінокритиків з різних країн світу (США, Німеччини, Австралії, Японії, Польщі). Спочатку під час карантину режисер Василь Москаленко й оператор-постановник Володимир Кратинов зняли короткометражку.

У грудні Apple подала заперечення до Управління з патентів і товарних знаків США, щоб заблокувати заявку українського режисера Василя Москаленка на торговельну марку для його інді-проєкту. Стрічка саме була на постпродакшені. Найдорожча у світі компанія стверджує, що порушується закон Лангема (закон про товарні знаки), і заявляє, що торговельна марка має на меті обдурити споживачів. Ба більше, глядачі помилково вважатимуть, що Apple-Man пов’язаний з Apple і що фільм розбавить її бренд.

ITC.ua вдалося поспілкуватися з режисером фільму Apple-Man Василем Москаленком.

Можете, будь ласка, трішки розповісти про себе? Де ви навчались, які ще фільми знімали окрім Apple-Man?

Навчався у Дніпропетровського національному університеті, факультет журналістики. Починав з літературної діяльності: на першому курсі вийшла книжка «Марті Оуен», потім – «Хроніки Джекі Чана», роман «Трезубер» (права на екранізацію придбала Star Media).

З літератури пішов у сценаристику. Працював на 34-му каналі, «1+1», «ТЕТ», іноземних телеканалах.

У 2013 році став автором і ведучим Нового каналу – шоу «Безумний автостоп», «Тисяча жіночих бажань».

Потім був режисером і продюсером шоу «Особливості національної роботи» на ICTV (виробництво «Мамас Продакшн»). Водночас зрозумів, що хочу займатися кіно. Тому продав авто, щоб фінансувати свій перший фільм «Синтетична любов».

Останній мій проєкт – The Chernobyl Fallout. Це англомовний повнометражний горор з кастом з Великобританії. У ролях – Хлоя Луїза Буенс, Ксенія Мішина, Роб Фельдман, Джеффрі Ньюленд, Олег Драч. Фільм на фіналі монтажу, прем’єра цього року.

З допомогою якої апаратури вам вдалося у своїй квартирі зняти короткометражний фільм Apple-Man?

Під час карантину ми разом з оператором Володимиром Кратиновим зняли короткометражний фільм про супергероїв Apple-Man. Ми всю роботу робили самі, без знімальної групи. Ми використовували камеру Blackmagic URSA 2, об’єктиви Zeiss, світло Arri.

Я навіть уявити не міг, що подібний експеримент може трансформуватися в масштабний повнометражний фільм.

Це правда, що стрічку Apple-Man знімали роботом Bolt? Як загалом відбувався знімальний процес з допомогою машини?

Так, ми частину фільмування проводили з допомогою робота-крана Bolt. Робот належить компанії Tobeproduction. Керувала їм команда Tobeproduction, яку очолювали Денис Акулов та Іван Рижак.

Роботом керують з допомогою комп’ютерної програми. Йому прописують команди, як рухатись. Він може виконувати надскладні операторські завдання.

Цей робот дає можливість зняти з ефектом слоумоушен карколомні кадри вибухів та епічні батальні сцени. Це ідеальна іграшка для бойовиків і супергеройських фільмів. Технологія робота забезпечує точне попадання камери в задані точки за налаштуваннями просторового руху. Він блискавично пересувається майданчиком, слідуючи командам оператора.

Для роботи з роботом-краном також потрібна знімальна група. Специфіка роботи – не легша і не важча, вона просто інша.

Інтерв’ю з режисером фільму Apple-Man Василем Москаленком, якого хоче засудити Apple: «Я був упевнений, що це якесь непорозуміння»

Усі фільмування проходили в одній кімнаті. Та хто ще був присутній на знімальному майданчику крім вас і роботів?

Це трошки різні речі. У кімнаті я знімав з оператором Володимиром Кратиновим. Там було тільки нас двоє, щоб не порушувати правил карантину.

Роботом же ми користувалися під час масштабніших фільмувань – після успішного Kickstarter. Тут уже була велика знімальна група.

У віртуальних декораціях ви використовували технологію віртуального кіновиробництва з використанням LED-екранів?

Це неймовірно крута технологія, яку першими використав Disney у серіалі «Мандалорець». З останніх проєктів – так знімали фільм Marvel «Тор-4». В Україні її реалізувала компанія Platforma на студії OneLocation.

Екрани розташовані навколо камери. На них з допомогою рушія Unreal Engine виводиться 3D-локація. На камеру кріпіться трекер, з допомогою якого створюється відчуття повного занурення: віртуальний простір реагує на будь-який рух камери.

Віртуальні декорації, наприклад космос чи будь-яке місто, зображаються на величезних екранах, які розташовані на знімальному майданчику.

Ви вже розповідали, що LED-екрани розробили спеціалісти із компанії ЕКТА. Чим вони кращі за інші аналоги? 

У них дуже маленький «крок пікселю» – і через це зображення на екранах дуже деталізоване. Вони дозволяють створювати складні архітектурні відеоінсталяції та отримувати якісне зображення, яке не залежить від погоди, доби та освітлення.

Ви лише уявіть, що екрани розроблені українськими спеціалістами. Тобто проєкт масштабу топових голлівудських студій повністю реалізований в Україні.

Інтерв’ю з режисером фільму Apple-Man Василем Москаленком, якого хоче засудити Apple: «Я був упевнений, що це якесь непорозуміння»

Ви знімали фільм у віртуальній реальності разом з українською компанією OneLocation? Як розпочалося ваше співробітництво? 

Ми почали співробітництво зі студією OneLocation, коли я показав директору студії Андрію Василенку трейлер Apple-Man (той самий, знятий у квартирі). Він підтримав ідею створення супергеройського фільму у 3D-середовищі, і ми почали готуватися до фільмування.

Технічні параметри… 400 квадратних метрів екранів. Шість відеокарт Nvidia RTX A6000 (48 гігабайтів кожна). Про інші деталі набагато краще за мене може розповісти Андрій Василенко, директор студії OneLocation.

В одному з інтерв’ю ви розповіли, що програмний код для синхронізації робота й віртуальної студії розробила компанія To Be Production. Наскільки важко це було зробити? 

Так, команда To Be Production дійсно інтегрувала програмний код, який дозволив синхронізувати робота Bolt з віртуальною студією Unreal Engine. Це вдалося зробити завдяки співробітництву з компанією – розробником робота Mark Roberts Motion Control. До речі, ця компанія є лауреатом «Оскара».

Але детальніше на це запитання може відповісти директор To Be Production Денис Акулов. Взагалі ця компанія спеціалізується на комп’ютерних спецефектах, додатковій реальності та моушенконтролі.

Інтерв’ю з режисером фільму Apple-Man Василем Москаленком, якого хоче засудити Apple: «Я був упевнений, що це якесь непорозуміння»

Була б вам дуже вдячна, якби ви розповіли детальніше про топові технології кіновиробництва.

Останнього разу, коли я був у Лос-Анджелесі на студії, що робить постпродакшен для фільмів Marvel і Netflix, мені показали, як функціонує штучний інтелект, що може монтувати фільми та писати музику для них без участі людини. Це найнеймовірніша технологія майбутнього, про яку можу згадати.

Кіноробот дуже часто використовується під час фільмування голлівудських блокбастерів («Джон Уїк», «Люди Ікс», «Доктор Стрендж»). Віртуальна реальність і LED-екрани – це рідкість навіть для Голлівуду. Найвідоміший проєкт, який був знятий у віртуальній студії, це серіал «Мандалорець» виробництва Disney.

Ви зняли сатиричний фільм про супергероїв на кшталт Marvel, головний герой якого може левітувати яблука. Чому саме яблука? 

Apple-Man – алюзія на фільми про супергероїв. Яблуко – тому що це найпопулярніший у світі фрукт, який є символом здорового способу життя, та є в кожного на кухні.

Ваш фільм уже профінансували через платформу Kickstarter, він зібрав приблизно $120 тис. Цього було достатньо, щоб розпочинати фільмування?

Для нашого хронометражу – так.

Ви точно не використовуєте у своєму фільмі продукцію Apple? 

Ми монтуємо фільм на ноутбуках Apple))

Перейдемо до позову Apple. Таке враження, що компанія має монополію на назву Apple, оскільки це вже не перший такий прецедент. Перед тим як запатентувати назву фільму Apple-Man, ви радилися з юристами?

Так, перед тим як запатентувати бренд Apple-Man, я радився зі своїм юристом з Нью-Йорка. Ніяких проблем у цьому він не бачив. Щобільше, ніяких проблем у реєстрації Apple-Man не бачили і представники UPSTO, Бюро патентів і товарних знаків у США. Спеціалісти бюро схвалили Apple-Man і наголосили, що не мають ніяких заперечень.

Чи намагалися ви з Apple попередньо порозумітися? Може, ваші адвокати з ними зв’язувалися?

Вперше юристи Apple вийшли на контакт ще влітку. Тоді мені здалося, що це просто якесь непорозуміння. Адже комедійний фільм про супергероя, що вміє левітувати фрукти, немає жодного відношення до діяльності технологічної корпорації.

Через три місяці юрист Apple подзвонив моєму представнику у Нью-Йорку. У доволі безапеляційній манері він заявив, що вони проти реєстрації Apple-Man.

Ще за три місяці ініціювали справу.

Згідно із заявою Apple, вони занепокоєні тим, що споживачі вважатимуть, що фільм Apple-Man може бути пов’язаний з їхньою компанією або схвалений нею. Як ви ставитесь до таких заяв? 

Що думаю про це я, не важливо, тому що моя думка суб’єктивна (я ж зацікавлена сторона). Краще просто послухати людей, які не пов’язані з проєктом. Вчора вийшов подкаст одного з найпопулярніших техноблогерів світу Unbox Therapy про Apple-Man. Ніяких асоціацій Apple-Man з Apple у них не викликав.

На цей час мої інтереси представляє Джеремі Пітер Грін, адвокат з Нью-Йорка.

Де ви братимете кошти на адвокатів і суд?

Наразі це власні кошти.

Чи можливо укласти мирову з Apple?

Сподіваюсь, що так.


Завантаження коментарів...

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: