Новини IT-бізнес 20.09.2023 о 11:41 comment views icon

Google приховано підвищувала ціни на рекламу в Пошуку, щоб підтримувати зростання бізнесу

author avatar

Катерина Даньшина

Авторка новин

Тиждень ШІ на ITC.ua за підтримки

На ITC.ua Тиждень ШІ. Ми досліджуємо, як саме ШІ покращує життя мільйонів людей прямо зараз і що чекає нас у майбутньому. Партнер проєкту – компанія Favbet Tech, яка активно інтегрує ШІ у свої продукти.

Техногігант заробляє десятки мільярдів доларів на рік завдяки рекламі у Google Пошуку і може запросто підіймати ціни, коли заманеться — оскільки майже не має великих конкурентів в галузі.

Згідно з даними Similarweb частка Google на ринку пошукових систем складає фантастичні 90%, а решта 10% — розподіляється між Bing, Yahoo та іншими меншими компаніями.

В антимонопольному позові Мінюсту США проти Google (найбільшому з часів Microsoft) стверджується, що домінування компанії дозволяє їй підвищувати ціни для рекламодавців майже без наслідків — що власне і підтвердив керівник реклами Google Джеррі Дішлер.

Під присягою Дішлер розповів, що Google налаштовувала свій аукціонний процес таким чином, щоб підіймати ціни на 5-10% для деяких запитів типових рекламодавців. Сторони, які купували рекламу, не знали про ці «налаштування» вартості.

«Ми, як правило, не повідомляємо рекламодавцям про зміни цін», — сказав Дішлер.

Підвищення цін на рекламу, очевидно, було одним зі способів Google збільшити дохід від пошуку під час «посушливих‎» періодів — один із них стався навесні 2019 року, згідно з ланцюжком електронних листів за участю Дішлера та його колеги, виконавчого директора Google Аніла Сабхарвала. У бесіді описуються й інші варіанти збільшення доходу, зокрема ті, які зроблять Пошук помітнішим для користувачів Chrome.

У 2019 році Google заробила $98 млрд на пошуковій рекламі (без урахування доходу від YouTube) — і переважна частина зростання припала на мобільні пристрої.

Дішлер заявив у суді, що 10% — це приблизна верхня межа підвищення цін, і що збільшення на 15% було б «небезпечним»; хоча і потенційна втрата деяких клієнтів навряд би сильно вплинула на доходи.

Підвищення цін без наслідків — те, що може допомогти підтвердити звинувачення Міністерства юстиції про незаконну монополію Google. Очікується, що судовий процес триватиме до листопада, а вердикт буде винесено не раніше наступного року.

Тим часом, як повідомляє Лія Найлен з Bloomberg, Міністерство юстиції закрило доступ до публічних судових документів у справі проти Google через суперечку з техногігантом про те, які файли мають бути доступними в Інтернеті.

Джерело: The Verge

Favbet Tech — українська продуктова компанія, розробник iGaming-рішень. Входить до топ-50 найбільших IT-компаній України за версією DOU.Спеціалізується на високонавантажених системах, хмарній інфраструктурі та штучному інтелекті. У 2025 стала ініціатором створення АІ-комітету Асоціації «ІТ Ukrainе» — першого галузевого об’єднання, що займається питаннями розвитку АІ на рівні бізнесу й держави.

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: