Новини Авто 20.07.2023 о 16:41 comment views icon

Автопілот Tesla в авто інших брендів — Ілон Маск планує ліцензування технології Full Self-Driving. Система досі в беті і невідомо, коли вийде

author avatar
https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/04/vova-96x96.jpeg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/04/vova-96x96.jpeg *** https://itc.ua/wp-content/uploads/2022/04/vova-96x96.jpeg

Володимир Скрипін

Ексзаступник головного редактора

Автопілот Tesla в авто інших брендів — Ілон Маск планує ліцензування технології Full Self-Driving. Система досі в беті і невідомо, коли вийде

Не так давно Tesla відкрила для електрокарів інших брендів власну мережу зарядних станцій Supercharger разом з пропрієтарним зарядним роз’ємом, а наступним кроком, найімовірніше, стане ліцензуванням власної ADAS-системи Full Self-Driving (FSD) іншим виробникам автомобілів та OEM — цими (несподіваними та очікуваними одночасно) планами поділився поки що гендиректор Ілон Маск під час конференц-дзвінка, присвяченому обговоренню рекордного квартального звіту.

Автопілот Tesla в авто інших брендів — Ілон Маск планує ліцензування технології Full Self-Driving. Система досі в беті і невідомо, коли вийде

Ліцензії на Tesla Full Self-Driving — всім і кожному

Ілон Маск розповів, що Tesla наразі веде переговори щодо ліцензування FSD з великим OEM-виробником, проте не уточнив з яким саме.

«Ми дуже відкриті щодо ліцензування нашого програмного та апаратного забезпечення FSD іншим автомобільним компаніям. І ми вже ведемо переговори з великим OEM-виробником стосовно використання Tesla FSD».

Ілон Маск

співзасновник та гендиректор Tesla

Також Маск анонсував «одноразову амністію» протягом третього кварталу, яка дозволить власникам перенести наявний FSD вартістю до $15 тис. на новопридбану Tesla — пропозиція діятиме лише протягом третього кварталу 2023 року (до кінця вересня). Пригадуємо, як наприкінці 2022-го суд США зобов’язав Tesla власним коштом модернізувати клієнту автомобіль через «оманливу рекламу» Автопілоту та забезпечити йому Full Self-Driving без додаткових витрат — йдеться про обіцянки що з 2016 року всі автомобілі Tesla, окрема й молодша версія Model 3, оснащуються всім необхідним обладнанням для повноцінного автопілота.

Що там взагалі з тим Tesla Autopilot

Tesla Autopilot поки так і не став повністю автономною системою попри численні обіцянки Ілона Маска, зміни стратегії та безліч перенесень термінів — автомобілі Tesla на сьогодні не здатні пересуватися самостійно без контролю та допомоги водія. До речі, говорячи про готові комерційні системи, за кілька місяців Mercedes-Benz першим почне продавати автомобілі в Каліфорнії з автопілотом 3-го рівня – без використання рук та очей.

Щодо Tesla, безперечно, компанія за ці роки досягла чимало успіхів та зробила фірмову систему допомоги водієві однією з кращих на ринку, але наразі є дуже багато але. Найголовніше – нинішнє покоління системи FSD, яка знаходиться у беті з 2020 року, дуже «сире» попри регулярні оновлення та активний розвиток: 400 тис. авто з активним FSD в США та Канаді на початок 2023-го, які станом на 1 липня наїздили дорогами загального користування понад 400 тис. миль  (650 тис. км). У багатьох складається враження, що ця бета триватиме вічно. Наочно можливості автопілота Tesla демонстрував відомий ютубер та техноблогер Маркес Браунлі у грудневому тест-драйві, який назвав поїздку «великим стресом» та заявив, що до «повноцінного роботаксі ще дуже далеко» (відтоді особливих зрушень немає). Наш переказ його вражень від поїздки та цікавих деталей – в окремому тексті нижче.

Основи Python для школярів від Ithillel.
Відкрийте для вашої дитини захопливий світ програмування з нашим онлайн-курсом "Програмування Python для школярів". Ми вивчимо основи програмування на прикладі мови Python, надаючи зрозумілі пояснення та цікаві практичні завдання.
Зареєструватися

«Це великий стрес і до роботаксі ще дуже далеко» — Маркес Браунлі про новітній автопілот Tesla FSD, який досі перебуває в беті [Відео]

Втрата головного архітектора напряму Tesla Autopilot Андрея Карпати, маса технічних труднощів, судові позови та постійні проблеми з регуляторами (наразі компанія є фігурантом кількох розслідувань, зокрема і через численні аварії з припаркованими авто) — все це не додає впевненості щодо швидкого запуску комерційної технології. Тим часом Ілон Маск продовжує обіцяти інвесторам омріяне роботаксі — старт серійного виробництва заплановано на 2024 рік.

Нам залишається пригадати, що спочатку запуск роботаксі Tesla Network планувався на 2020 рік, а потім на кінець 2022-го, але поки що цього не сталося. Щодо загадкового футуристичного роботаксі, його Маск вперше анонсував у квітні 2022-го під час Tesla Cyber Rodeo Маск та обіцяв показати у 2023 році перед запуском у масове виробництво у 2024 році. Сервіс рекламувався як надзвичайно доступний — «дешевше, ніж квиток на автобус у розрахунку на пройдену милю». Чи вдасться цього разу Ілону Маску дотримати слова, час покаже. У реалізації цих планів значна роль відведена суперкомп’ютеру Dojo екзафлопного класу, який нарешті став на конвеєр, щоб ефективніше тренуватиме автопілот. Детальніше про Dojo, який анонсували ще у 2021 році, ми писали в одній із сьогоднішніх новин.

Tesla почала виробництво Dojo – надпотужного суперкомп’ютера, який «‎тренуватиме» автопілот

Основи Python для школярів від Ithillel.
Відкрийте для вашої дитини захопливий світ програмування з нашим онлайн-курсом "Програмування Python для школярів". Ми вивчимо основи програмування на прикладі мови Python, надаючи зрозумілі пояснення та цікаві практичні завдання.
Зареєструватися


Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: